Domeinnaam zonder www

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.680
Ik heb bij Versio een domeinnaam geregistreerd, deze is hsvnaardenbussum.nl
Deze redirect ik door naar hsvnb.nl (welke ook werkt met of zonder www. ervoor)

Maar omdat er leden zijn die nog steeds in hun hoofd hebben dat het www.hsvnaardenbussum.nl is, moet ik die teleurstellen. Dit zijn trouwens over het algemeen de ouderen, want die zijn niet anders gewend. Geven ze dus www.hsvnaardenbussum.nl in dan krijgen ze dit te zien:
Uw domeinnaam is geparkeerd.

Notitie voor de eigenaar van dit domein::
Dit domein is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server. U heeft in uw klantenpaneel DNS beheer voor dit domein aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers van de domeinnaam naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server.

Dus hoe los ik op dat ook www.hsvnaardenbussum.nl gaat werken?
Ik heb deze naam bij een andere hosting en ik heb er inderdaad geen pakket bij. Dat hoeft ook niet, vanwege die redirect.

Met bouke-blog.nl en hsvnb.nl is het bijv. zo dat ik beide kan gebruiken, dus zonder de www. en met de www. En bij beide werkt de website gewoon.
Echter, deze website zit bij een andere hosting met daaraan een pakket gekoppeld van WP. Dus de situatie is wel anders.

De domeinnaam hsvnaardenbussum.nl moet dus gaan werken met en zonder de www. ervoor. Hoe los ik dit op?
 
Aanvulling:

had gelezen dat je een CNAME Records kan aanmaken.
Stel u heeft een website met de domeinnaam mijnwebsite.nl. Bij dit domeinnaam hoort dan een A-record wat de domeinnaam doorverwijst naar het bijbehorende IP adres, b.v. 11.22.33.444. Met andere woorden een A-record bepaalt welk IP adres bij een domeinnaam hoort.

Nu heeft u de volgende subdomeinen aangemaakt, www.mijnwebsite.nl, ftp.mijnwebsite.nl, mail.mijnwebsite.nl en die wilt u allemaal naar mijnwebsite.nl laten verwijzen. U kunt voor elk subdomein een A-record aanmaken. Echter het A-record verwijst naar het IP-adres en als u van server wisselt of gaat verhuizen dan krijgt u een nieuw IP adres en moeten alle A-records worden aangepast. Het is dus eenvoudiger een CNAME-record aan te maken en in het geval van verhuizing hoeft u maar één keer het A-record aan te passen.

Dat laatste heb ik gedaan zie screenshot, en als ik nu www.hsvnaardenbussum.nl opzoek dan krijg ik dit te zien:

Code:
Apache is functioning normally

Er is dus wel iets veranderd. Misschien ben ik nu te ongeduldig en moet ik langer wachten? Of heb ik iets niet goed gedaan?

Edit:
Bij versio kan je met redirection je domeinnaam met en zonder www. door laten linken.
Dat wist ik niet, dus het is super simpel.

Het staat nu zo, zie plaatje....en het werkt!! Opgelost dus!

dns2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je moet een DNS-record toevoegen onder DNS-beheer in je klantenpaneel bij Versio. Ben zelf geen Versio-klant, maar volgens de website moet dat er ongeveer als volgt uitzien:
DNS.png

In de afbeelding zie je (vierde regel van boven) een A-record staan voor, in dit geval, dethuischef.nl. De onderste regel in de afbeelding is de A-record voor www.dethuischef.nl. Ik vermoed dat de laatste in jouw instellingen ontbreekt. Je moet er dus voor zorgen dat minimaal de volgende twee regels er staan:
Code:
[B]Naam                            Type                            Value[/B]
hsvnaardenbussum.nl             A                               159.253.0.110 [I](deze staat er waarschijnlijk al)[/I]
www.hsvnaardenbussum.nl         A                               159.253.0.110

Belangrijk is wel dat DNS-beheer is ingeschakeld. Mocht dat niet zo zijn, kun je dat instellen zoals hier beschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan