DVD niet in goede formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een DVD met een breedbeeld film gebrand.
Op de TV speelt hij gewoon als breedbeeld (14:9) af, maar als ik de DVD in de PC doe, dan speelt hij als 4:3 af, dus met smalle beelden.
Ik moet deze DVD importeren in Studio 18 om te bewerken, maar krijg hem als 4:3 binnen.
Hoe kan dat en hoe op te lossen?
Groet,
martin
 
Sorry, ik bedoelde 16:9. De film is 16:9 opgenomen en wordt zo op de TV afgespeeld.
maar niet in de PC
 
Wat zijn de verhoudingen van het originele videobestand wat je op de dvd gezet heb? Het is mogelijk dat je TV ingesteld is op alles automatisch naar 16:9 om te zetten, dat het bestand toch eigelijk 4:3 is maar dat je TV dit corrigeert en je PC niet.

Wat probeer je eigenlijk voor mekaar te krijgen? Als je de beelden wil bewerken is het misschien makkelijker aan de slag te gaan met het originele videobestand ipv de dvd zelf
 
Waarmee speel je hem af op je PC?
Met de VLC speler kun je het gewenst afspeelformaat ingeven.
Misschien dat dat helpt?

Kijk dan eens bij video en bij weergave
 
Het DV bandje is 16:9 opgenomen.
Ik moet dit bandje bewerken. Windows 7 herkent geen fire-wire (IEEE) kaart.
Ik kopieer het bandje naar een DVD (16:9) Deze DVD speelt met het juiste formaat en de juiste beeldverhouding af op beide TV's.
Echter als ik die DVD in mijn PC stop, dan zie ik het ikoon en dat geeft aan 4:3
Dus als ik hem laad in mijn Studio 18 voor videobewerking krijg ik een gedrongen 4:3 beeld.
 
Het is opgelost.
In Studio 14 kon ik de scenes omzetten naar 16:9, dus ik kan weer verder.
Bedankt voor de tips.
Groet,
Martin
 
Het gaat om een DV bandje
mini DV 16:9 is eigenlijk 720x576 letterboxed vandaar dat hij op pc vierkant of met balken wordt weergegeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan