Netwerk share na upgrade naar Windows 10 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Het volgende is aan de hand, de pc is geüpgraded van w7 64 bits naar w10 en sindsdien ziet mijn mediastreamer de xtreamer (mk1 dacht ik) alleen nog maar de shares op mijn NAS van conceptronic(samba ingesteld)

Als ik dus in het menu kies voor gedeelde mappen laat hij alleen de NAS zien. Heb winshare en windows share manager er al zonder resultaat op los gelaten. Ook andere mappen op de w10 bak geprobeerd te delen, eerst gewoon via geavanceerd delen en later met de kunstgrepen van zojuist genoemde programma's.

Ook de netwerkinstellingen zoals met wachtwoord beveiligd delen uitgezet. De rest zoals printer en bestandsdeling staan aan.

Ook dit kwam ik tegen op internet: AllowInsecureGuestAuth and assign it a value of 1. Deze register aanpassing(toegevoegd) gemaakt in HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters

Bij een kennis van me ongeveer zelfde probleem met een WD streamer , alleen deze ziet wel de pc maar niet de gedeelde mappen eronder.

Wie het weet is heel slim. Mijn probleem is niet zo groot als van mijn kennis, ik kan immers mappen bijplaatsen op de NAS, maar hij heeft geen NAS.
Ben er al bijna 24 uur totaal mee bezig en vindt het nu wel tijd om hulp in te schakelen.
 
Probeer het volgende:
Voeg in zowel het tabblad Delen als in tabblad Beveiliging de groep Gasten toe als rechthebbend (minstens lezen).

Tijs.
 
Met de xtreamer werkt het niet . Met de wd ga ik nog proberen. Maar zal ook wel niet
 
Kijk in Netwerkcentrum: Kijk na:
a. Of de pc zich wel in Particulier netwerk bevindt, mag niet in Openbaar netwerk zitten.
b. Mogelijk zijn er ook nog instellingen aan te zetten die "delen zonder wachtwoord" mogelijk maken. Ook moet je mogelijk de thuisgroep deel-optie uitzetten.

Ik zal straks even mijn W10 laptop opstarten, maar kijk alvast of je met bovenstaande wat kunt.

Tijs.
 
Ok, het volgende kan ik toevoegen:

Ziet er sterk naar uit dat het in Windows 10 niet nodig is om de groep Gasten expliciet als rechthebbend toe te voegen. Wel onderstaande instructie volgen:
Open Netwerkcentrum
Klik op "Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" (in de linker kantlijn)
Ga helemaal naar beneden (mogelijk moet je de trekbalk aan de rechterkant ervoor naar beneden trekken) en klik "Alle netwerken" open.
Zet het bolletje in: "Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen"
Klik op Wijzigingen opslaan.

Aantekening hierbij: Hiermee wordt het extra belangrijk dat als je je op een nieuw netwerk aanmeldt en je de vraag krijgt of het een Thuisnetwerk, Bedrijfsnetwerk of Openbaar netwerk betreft je de juiste keuze maakt, anders stel je misschien je gedeelde mappen beschikbaar aan personen/computers die je helemaal geen toegang wilt geven. Dus alleen netwerken die je helemaal vertrouwt op Thuisnetwerk instellen en alle andere netwerken op Openbaar netwerk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, het thuisgroep gebeuren uitgezet. Netwerk stond al op particulier want dat wist ik nog van de vorige keer dat dat nodig was. Overige settings die je noemt kloppen alhier.
Kleine doorbraak: Op de xtreamer zie ik bij media onder gedeelde mappen alleen de mappen van de NAS, maar nu komt het als ik kies voor NET dan komen en mijn pc en de nas te voorschijn hier kan ik dan verder bladeren naar de gedeelde mappen, erg raar maar wel waar. Op de wd is deze functie niet aanwezig en heb net alle settings nog eens doorgenomen deze ziet wel de pc maar niet de gedeelde map eronder.Dus nog geen filmpjes kijken voor mijn kennis.
 
a. Laat eens zien hoe tabblad Beveiliging en tabblad Delen er uit zien bij de gedeelde map van die vriend.
b. Al gecheckt met een laptop of andere pc op zijn netwerk of díe de gedeelde map wel kunnen zien? Want als die het al niet zien, dan gaat een mediaplayer de gedeelde map al helemaal niet zien.

Tijs.
 
a: dan moet ik er even heen om wat screenshots te maken, ik denk niet dat hij dat kan of weet. Maar die bladen staan identiek als bij mij, vandaag nog gezien met teamviewer.
b: dat zal ik hem eens vragen, hij heeft nog een laptop en dat zou hij kunnen proberen.

Ik kom er z.s.m op terug.

Bedankt alvast voor het meedenken
 
Netbook erbij aangesloten, de windows 10 pc ziet en de netbook en de gedeelde mappen van de netbook en vice versa, maar de mediaspeler ziet alleen de netbooknaam en niet de onderliggende mappen. Screenshots komen eraan.
 
Laatst bewerkt:
We hebben het opgelost maar met een omweg, toen de mediastreamer zichtbaar stond in het netwerkoverzicht konden wij rechtsklikken op het pictogram om daar vanuit het rolmenu te kiezen voor media vanuit pc streamen. Het menu wat dan verschijnt vraagt om media te delen op div manieren zoals standaard en aangepast. Alle inhoud van openbare mappen van de windows 10 pc werden onder netwerk zichtbaar in de media streamer. De openbare muziekmap werd zichtbaar en wij hebben getracht daar een film en een mp3 in te plaatsen waarbij de film ook in de root staat maar de film wordt niet zichtbaar in de mediaspeler.
Wie het weet is heel slim.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Bert, ik heb een overeenkomstig probleem als jou met mijn mk1 xtreamer en W10 pc. De shares worden niet gezien! Ik las over jou oplossing en was razend enthousiast. Echter, ik kom niet op het rolmenu om daaruit te kiezen voor media vanuit pc streamen. Dit is wat ik gedaan heb: via 'Computers en apparaten in het netwerk weergeven' zie ik een pictogram met 'MyXtreamer', wanneer ik vervolgens daarop rechtsklik zie ik geen optie voor media vanuit pc streamen...
Kun jij aangeven hoe jij er gekomen bent :rolleyes:?
 
Volgens mij kan het ook via config scherm,netwerkcentrum en dan kiezen voor alle netwerken, dan zie je daar een functie "opties voor mediastreaming selecteren" en daar staat je streamer tussen als het goed is. daar kan je aanpassen en dan kiezen voor toestaan. In de xtreamer kan je trouwens kiezen tussen net of gedeelde mappen. Vroeger stonden de gedeelde mappen van pc en nas onder gedeelde mappen van de xtreamer maar nu zie ik daar alleen de samba shares van de nas, Wil ik nu toch de gedeelde mappen van de w10 pc zien dan ga ik in de streamer naar net.
 
Laatst bewerkt:
Bij "optie voor mediastreaming selecteren" zie ik de xtreamer er niet bij staan. Wel een onbekend apparaat, maar die stond reeds aangevinkt. Op de xtreamer kan ik onder net inderdaad de shares zien, echter het streamen van een film verloopt schokkerig.. Nu uitzoeken waar dat aan ligt..
 
Hithotline, succes... Hapering kunnen verhelpen, via de instellingen. Streamen verloopt perfect!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan