Windows 10 als dualboot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Berichten
890
Hallo mensen,

Ik vroeg me af (omdat ik Windows 7 nog maar even niet wil verwijderen) of ik Windows 10 naast m'n Windows 7 installatie kan zetten.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Venga.

PS: Ik gebruik nu nog Windows 7 Professional 64-bit.
 
Het is maar hoe je het wilt.
Wil je windows 10 nieuw installeren of wil je het upgraden van 7?

Met een partitie manager maak je een partitie waar je windows 10 op wilt zetten. Wel een primaire partitie.
Met bv partiton manager Home edition (gratis)

Daar kun je dan je windows 10 op zetten.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij wel 200MB groot moet zijn.

Wil je upgraden, dan moet je op die partitie eerst nog win 7 installeren.
Kopiëren met die partitie manager gaat ook, alleen moet je dan wel de windows bootmanager nog aanpassen van de kopie.

Dat heb ik gedaan met wat hier staat:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=75467

met name:
Het gebruik van de command prompt
Meer informatie over het gebruik van commando's via de "Command Prompt" kunt u navragen op het forum.
Een overzicht van de gebruikte commando's staat hier beschreven.

Hieronder staan alleen de gebruikte commando's voor het herstellen van de "Master Boot Record", deze zijn voor Windows Vista en 7 gelijk.

Geef achter de Command Prompt de onderstaande vetgedrukte commando's op.
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot (Let op!!! de spatie na bootrec.exe en de / 'slash')
als je dan 2x win 7 heb die het beide doen en waar je kunt kiezen bij de opstart welke je nemt kun je met win 10 aan de slag.
Verander de bureaublad achtergrond van een van de twee, zodat je kunt zien dat je twee versies hebt.

Succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, maar ik denk dat ik er toch maar vanaf zie. Ik ben de hele dag bezig geweest met alle bugs, errors en kinderziektes te verhelpen, en nu heb ik maar besloten om toch maar gewoon een upgrade te doen. Ik heb een volledige backup gemaakt met AOMEI Backupper, en als er wat misloopt zet ik het via dat programma wel weer terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan