32 of- 64 bits ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbronzwaer

Verenigingslid
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
58
Mijn pc (Dell voxtra 400) heeft de volgende processor:

Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

welke versie van windows 10 moet ik installeren: de 32-bits of de 64-bits versie ?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
cpu is niet een van de sterkste, heb je nu 4gb of minder, maar niet meer dan 4GB zou ik voor de 32bits gaan.
 
Gewoon de 64 bit versie, is ietsje sneller en gebruikt iets meer ram.
Waarom het persee 32 bit moet zijn ontgaat mij.

Maar je gebruikt de upgrade?
Zie je vanzelf.
 
Mijn pc (Dell voxtra 400) heeft de volgende processor:

Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

welke versie van windows 10 moet ik installeren: de 32-bits of de 64-bits versie ?

alvast bedankt

Als je upgrade kun je alleen maar die versie doen waar je een licentie voor hebt. Koop je het pakket of ga je ille,,,, heb je in principe een vrije keuze. Afwegingen daarvoor zijn bij de andere reactie te lezen.
 
Als je de mogelijkheid hebt, raad ik 64-bits aan. Men zegt wel eens dat 32-bit 'nutteloos' geworden is...
 
Als je de mogelijkheid hebt, raad ik 64-bits aan. Men zegt wel eens dat 32-bit 'nutteloos' geworden is...

Zolang Jan.B niet aangeeft wat hij wil, clean install of upgrade is ieder advies over 32/64 bits varianten verwarrend.
 
Als je upgrade kun je alleen maar die versie doen waar je een licentie voor hebt. Koop je het pakket of ga je ille,,,, heb je in principe een vrije keuze. Afwegingen daarvoor zijn bij de andere reactie te lezen.

Wel met een extra tussenstap:
Met een upgrade 32 bits krijg je automatisch een keycode. Vervolgens kan met de MediaCreationTool 64 bits een Clean Install geïnstalleerd worden. Tijdens het installeren de vraag naar de keycode overslaan.
 
Mijn excuus voor mijn late reactie. Was er effe tussenuit.
Inmiddels heb ik minj systeem teruggezet naar windows 7. Reden: problemen met Roboform, Bitdefender en ik houd niet van software die je toetsenbord uitleest.
Zo die stress is weg, win7 draait bij mij weer perfect.
Wat het aantal bits van mijn processor betreft: x64. Ik neem aan dat ik in de nabije toekomst gewoon de 64-bits versie van windows 10 kan installeren en, als dit niet mogelijk is, de installatiesoftware zich hierover meldt.

Eeenieder: dank voor het meedenken.
 
Jan,
IK denk dat het doorgaan met Win7 (voorlopig) een wijs besluit is. Wel staan nu veel bestanden (voorbereiding voor Win10) op je harde schijf die je goed kunt missen. Je hebt de upgrade voltooid en dus staat je productcode voor activatie (is een andere dan de installatiecode) in je BIOS. Zolang je het BIOS niet wijzigd (update of nieuw moederbord) kun je via download mbv MultiMediaTool je 64bits versie en andere binnenhalen.

Het verwijderen van de Win10 install bestanden gaat als volgt:
Indien het verwijderen van de aangeboden mogelijkheid voor een upgrade naar Windows 10 gewenst kan dat gerealiseerd worden door:
A. Verwijderen van reeds ontvangen bestanden voor het upgraden naar Windows 10 en het betreffende icoon op de systeembalk.
De bestanden zijn opgeslagen in 3 verschillende mappen:
• map met de naam Windows.~BT
• verborgen map met de naam Windows.~WS
• Temp map (submap van C:\Windows)
Verantwoordelijk voor het totale downloadproces dat in fasen verloopt (van enkele dagen tot weken) is update KB3035583
B. Het verwijderen van update KB3035583
C. Het verbergen van update KB3035583 om hernieuwde installatie te blokkeren
D. Icoontje van Systeembalk verwijderen
Een latere upgrade kan gestart worden door het downloaden bij Microsoft van de MediaCreationTool 32 bits of MediaCreationTool 64 bits afhankelijk van de huidige licentie.
Acties:
1. Run “I Dont Want Windows 10.exe” – zie onder
This program removes the Get Windows 10 (GWX) update (KB3035583) from an infected Windows 7 or Windows 8.1 system.
2. Run Windows update handmatig
KB3035583 zal weer verschijnen. Verberg deze.
3. Run Schijfopruiming met de optie Systeembestanden opschonen
In het nieuwe venster selecteert u Vorige Windows-installaties (indien zichtbaar), en Tijdelijke Windows- installatiebestanden. Klik op OK.
opruim.png
Controle: (werkwijze uit eigen waarneming en geschriften samengesteld)
Bestandsverkenner instellen zodat Systeembestanden en verborgen mappen/bestanden zichtbaar worden.
1. map Windows.~BT mag niet meer aanwezig zijn (zonodig alsnog handmatig verwijderen)
2. map Windows.~WS mag niet meer aanwezig zijn (zonodig alsnog handmatig verwijderen)
3. Temp map (submap van C:\Windows) moet leeg zijn, zonodig handmatig leegmaken.
4. map GWX moet leeg zijn of niet meer aanwezig zijn – kan verwijderd worden.
Bestandsverkenner weer terugzetten – verbergen van “verborgen enz”

Notes

rn10950's I Don't Want Windows 10
=================================
This program removes the Get Windows 10 (GWX) update (KB3035583) from an infected Windows 7
or Windows 8.1 system.

How to Run
==========
Click on "I Dont Want Windows 10.exe"

REDISTRIBUTING THIS SOFTWARE
============================
You may redistribute an unmodified copy of this software for free to anyone that wants it.
This file and the application must be present, with all their contents unmodified.
https://github.com/rn10950/I-Dont-Want-Windows-10/releases/tag/2.0

LICENSE:
========
This software is licensed under the GPL v2.0 License, which you can obtain a copy of here:
https://www.gnu.org/licenses/old-licenses/gpl-2.0.en.html

Succes
 
Beste Anton,

Jouw expertise op dit issue overtreft mijn verwachtingen en ik ga me hier op storten.
Voorlopig mag Windows 10 zichzelf van mij nog wat ontwikkelen. Duidelijk is dat niet iedereen (zelfs Poetin ook niet?) zich zo maar laat verleiden door Windows 10. Ik bespeur in de hele ontwikkeling toch weer een sterke drang naar informatie van de gebruiker (lees: geld/concurrentie/markt) en daar ben ik, mogelijk terecht en vooral van nature nogal vies van.
Ik wacht eens af wat er gebeurt. Voorlopig dus fijn verder met Windows 7 Pro.

Dank voor je uitgebreide reactie.
 
Ik probeer de puzzelstukjes bij elkaar te leggen en constateer dat M$ nog een hele weg te gaan heeft om Win7 te evenaren. Met betrekking tot privacy en activatiekey (afwijkend van installatiekey !) een hoop mist. Het app-menu is nog een janboel als je verschillende apps in submappen hebt onderverdeeld.
Met 2 testmachines probeer ik e.e.a. te onderzoeken en te toetsen maar mijn werkmachine laat ik op Win7.
Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan