pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinpb

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Berichten
106
hoi helpers
Mijn pc in win10 loopt herhaaldelijk vast. Krijg dan na 15 sec een blauw scherm, met een melding, maar melding is zo snel weg. Dat ik niet kan lezen ,wat er staat. De pc schakelt dan uit, en na 20sec weer aan en doet het dan een tijdje weer gewoon. Graag hulp.
Groet, martin
 
Heeft hij bij de upgrade soms een melding gegeven dat bepaalde software of drivers niet compatible waren ?
Kun je wel nog terug naar je vorige OS om van daar uit met een gedownloade ISO met MediaCreatonTool de upgrade opnieuw te doen ?
 
heb ik al een keer gedaan maar helpt niet, het gekke is dat hij het
soms wel een tijd goed doet
groet martin

oo waar vindt ik systeemeigenschappen
groet martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Whocrashed (http://www.resplendence.com/whocrashed) geeft goede informatie over de reden van de crash. Die even aan ons opgeven.

Overigens heb ik blauwe schermen bij W10 tot nu toe alleen gezien door verkeerde drivers van de videokaart.
Kijk eens of er een driver van Microsoft of van AMD/NVIDA wordt gebruikt? (apparaatbeheer)
 
ik heb dit voor jullie
On Mon 24-8-2015 11:16:17 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\082415-16218-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14DD00)
Bugcheck code: 0x133 (0x0, 0x501, 0x500, 0x0)
Error: DPC_WATCHDOG_VIOLATION
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: The DPC watchdog detected a prolonged run time at an IRQL of DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Mon 24-8-2015 11:16:17 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x1A2D45)
Bugcheck code: 0x133 (0x0, 0x501, 0x500, 0x0)
Error: DPC_WATCHDOG_VIOLATION
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 341.81
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 341.81
Bug check description: The DPC watchdog detected a prolonged run time at an IRQL of DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This problem might be caused by a thermal issue.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 341.81 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation DPC_WATCHDOG_VIOLATION
 
Ok Martin,
zoals ik al vermoedde: een probleem met de NVIDIA driver.

Ga naar de site van NVIDIA http://www.nvidia.com/download/index.aspx en haal de juiste driver.
Laat maar horen of dat helpt.

Zo niet; graag opgave van de videokaart/chip die je gebruikt en de naam/nummer van de driver die je hebt.

Su6
Rob
 
hallo rob
Ik ben naar die site gegaan .Het probleem is ik weet niet welke driver ik moet hebben, het is voor een 64bit pc .En waar vindt ik de gegevens van de videokaart en nummer van de driver. sorry ik weet weinig van pc af.
groet martin
 
Ok Martin, je moeten eerst weten welke videokaart of chip je hebt.
Rechtsklik op de Windows toets en je krijgt een menu. Kies nu Apparaatbeheer.
Als je nu in het rijtje apparaten kijkt dan vind je Beeldschermadapter.
Klik op het > teken dat er voor staat en dan komt de naam van jouw adapter.
Geef die eens door alsjeblieft.
 
graag betere uitleg hier snap ik niks van

download lukt niet wat je opgeeft
groet martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rob, ik heb het verkeerd begrepen. ik ben naar de dowloadpagina gegaan , alles netjes ingevuld nu. Heb het gedownload en geinstalleerd ,en nu maar hopen dat het werkt. Bedankt voor de hulp, en als het niet werkt, meld ik me wel weer.
groet martin
 
hoi rob.
het gaat nog steeds niet goed. krijg af en toe blauw scherm er staat dan iets over watchdog violation, pc schakelt dan uit , herstel zich en gaat ook weer aan. en dan werkt het weer een tijdje,
groet martin
 
dag martin,
het is een inmiddels bekend probleem en komt doordat de nvidia driver niet helemaal goed is. je kan twee dingen doen: gewoon even wachten tot er een nieuwe driver komt die het oplost of de nvidia driver verwijderen en vervangen door een generieke driver van microsoft, maar in dat geval komt bij een update de nvidia driver toch weer terug.
Gewoon een paar weekjes geduld; het is niet anders.
Rob
 
Hallo rob
Bedankt voor je melding. Ik wacht wel tot de goede driver er is. Ik werk wel op andere pc , waar win 10 het wel goed doet.
groet martin
 
hallo rob.
Welke generieke driver heb ik nodig van microsoft
groet martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan