Chromecast zegt wifi is uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, kabel had ik nog liggen dus proberen.
TV herkent wel het netwerk en geeft een aantal mappen van de PC weer.
Hoe stream ik nu YouTube naar de TV ?
 
Met de Cast knop in Google Chrome.
 
Nou, het zal beslist aan mij en/of aan mijn PC liggen maar genoemde knop rechtsboven in beeld werkt ABSOLUUT NIET.
Knop blijft "dood" als je erop klikt.
 
Even voor de zekerheid, we hebben het over deze knop:
Cast.jpg
 
PC al eens herstart nadat je de TV op het bedrade netwerk hebt aangesloten? Als het dan niet werkt dan lijkt het me dat de Chromecast niet goed is ingericht. Zet deze ook eens uit en aan.
 
Dan heb ik wellicht iets niet goed begrepen denk ik.
omdat ik alles nu bekabeld had aangesloten, heb ik de chromecast uit de tv gehaald.
ik dacht dat het hier nu buitenom ging.
ik moet de chromecast laten zitten ?
 
Om te casten heb je die Chromecast nodig, die moet dus gewoon in de TV zitten en ingericht zijn.
 
met welke poort op de tv selecteren ?
hdmi met CC of Netwerk ?
Stomme vragen misschien maar ik heb er geen verstand van en probeer ook maar.
 
De Chromecast pas alleen maar in de HDMI poort en dan het kabeltje van de Chromecast in een USB poort van de TV. Op de TV kies je dan uiteraard de betreffende HDMI poort.
 
Geprobeerd maar echt helemaal GEEN reactie met de knop !
Moet het maar even laten bezinken en later nog eens.
De knop werkt vanaf mijn iPhone en iPad wel goed.
Kan dus wel kijken maar wil het uiteindelijk via de PC.
 
Ik heb vanmiddag een PC van een versie installatie van Windows 10 voorzien. Het enige dat ik na de installatie van Google Chrome heb gedaan is de Chromecast Addon een Chrome toegevoegd en deze herkende direct de Chromecast die in mijn TV zit. De Chromecast was dus al ingericht maar op de PC heb ik er helemaal niets voor hoeven doen.
 
Dat maakt wat dat betreft niet uit.
 
Je wilt het niet geloven maar ik speel iets af op youtube op de PC en na bepaalde tijd schakelt de ChromeCast knop in.
Niet van harte maar toch.
Ik speel het af op de TV en na computer weer uitgeschakeld te hebben BLIJFT YOUTUBE AFSPELEN op de TV ??!!!!
Dit terwijl de PC uit is ?!
Hoe sluit ik dit nu weer af ?
Erg vreemd.
:confused:
 
Laatst bewerkt:
Chromecast met verlengkabel dichter bij PC gelegd maar maakt niets uit.
Knop blijft in-actief.

???????????????????????
 
Je kan ze tegen elkaar aan leggen en dan zal het nog niet helpen. Beide apparaten gaan via WIFI van je modem en hebben dus niet persé direct onderling contact.

Daarnaast is het zo dat wanneer je vanaf je PC iets vanaf het internet door de Chromecast laat afspelen, de Chromecast het streamen vanaf de bron op zich neemt.
Zolang je PC aan staat kan je het proces daarmee ook beïnvloeden maar als je PC uit staat uiteraard niet meer. De Chromecast zal echter gewoon doorgaan met streamen omdat hij geen opdracht heeft gehad het proces te stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan