Windows 10 op hdd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
260
Beste,

Voor mijn studie van volgend jaar werd ik aangeraden om een macbook te kopen. Nu is het probleem dat ik naast de gewone office programma's ook andere programma's moet draaien die er alleen zijn voor Windows. Das geen probleem hoorde ik, via boot camp ofzoiets. Maar kan ik Windows 10 ook op een aparte partitie zetten op mn externe harde schijf en hem tijdens het opstarten naar windows laten gaan om zo alsnog de programma's voor Windows te draaien?
Of stel ik nu een domme vraag :eek:

groetjes
 
Beste,

Voor mijn studie van volgend jaar werd ik aangeraden om een macbook te kopen. Nu is het probleem dat ik naast de gewone office programma's ook andere programma's moet draaien die er alleen zijn voor Windows. Das geen probleem hoorde ik, via boot camp ofzoiets. Maar kan ik Windows 10 ook op een aparte partitie zetten op mn externe harde schijf en hem tijdens het opstarten naar windows laten gaan om zo alsnog de programma's voor Windows te draaien?
Of stel ik nu een domme vraag :eek:

groetjes

Mac OSX en Windows gaan prima op een jonge MacBook (Air) met OSX (eigen ervaring)
Met een softwarepakket zoals ParallelsDesktop (niet gratis) (https://www.parallels.com/eu/products/desktop/) heb je geen bootcamp of separate partititie nodig. Je krijgt zelfs gemeenschappelijke (data)mappen en je kunt multitasking OSX en Win draaien. Vanuit Parallels installeer je Windows vanuit een iso/bestand. Denk ook dan aan een goede Security Suite enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan