Spel werkt niet onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

AccessDude

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Berichten
23
Beste forumgebruikers

Ik heb een vraag over een cd-rom die onlangs heb teruggevonden genaamd "Super speurder en het racespektakel". Ik zou het spel graag opnieuw terugspelen (nostalgie enzo :) ). Het probleem dat ik heb is dat ik bij het opstarten steeds een foutmelding krijg op mijn windows xp. De foutmelding is de volgende:

Het MIDI- stuurprogramma voor uw geluidskaart kon niet gevonden worden. Zorg dat de juiste geluidskaartstuurprogramma's zijn geïnstalleerd voordat u Racespectakel! opnieuw start. De documentatie van uw geluidskaart raadplegen voor meer informatie.

Ikzelf begrijp er niet veel van, en heb ook al rondgekeken op internet, maar nog geen oplossing gevonden. Weet er iemand wat er moet gebeuren?

Alvast zeer bedankt en met vriendelijke groet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet dus de juiste geluidskaartstuurprogramma's installeren? Enig idee waar ik die vind? (Ben niet zo handig met computers)

De geluidskaart bij Afspelen van Midi-muziek is: Microsoft GS Wavetable-software. Kan dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht de setup van het spel starten in de windows 95/98 compatibilitymode, zie dit draadje.
Midi is niet afhankelijk van het merk en type geluidskaart, dit is een standaardprotocol en is inbegrepen in de drivers van de geluidskaart.
Het spel is al uit 1997, dus zo oud dat deze in de basis niet meer wordt ondersteund door de huidige windows, vandaar de optie compatibiliteitsmodus.
 
Ik snap dan alleen niet waarom een spel van 97 op xp niet werkt en een spel van 2005 op windows 8.1 wel werkt... alsook op windows 10 zonder compatibiliteitsmodus

Maargoed
 
Heb je de "virtuele Windows 95/98 omgeving" suggestie van Lange Pier in post #2 opgevolgd? Je zegt van wel, maar geeft vervolgens geen tekst en uitleg over wat je dan precies gedaan hebt.

Met programma's als Virtual PC of VMware kun je een virtuele Windows aanmaken en draaien op je bestaande besturingssysteem. Zeker de moeite waard om te proberen mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Ik heb ooit iemand geholpen met het aanmaken van een virtuele Windows 98 in Virtual PC --> *KLIK*

Vervang in de uitleg "Corsairs" met "Super Speurder en het racespektakel".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan