2 internet kabels in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Berichten
387
Hallo allemaal,

We zitten hier met een probleemke. Bij ons in huis heeft de aannemer internet stopcontacten laten voorzien, echter zijn die niet deftig aangesloten. Men heeft 1 kabel gebruikt voor alle stopcontacten, ipv telkens een aparte kabel.

Dus we zitten met de volgende situatie: meterkast > stopcontact 1 > stopcontact 2 > stopcontact 3 enz....
Terwijl het zo zou moeten zijn: meterkast > stopcontact 1. meterkast > stopcontact 2. meterkast > stopcontact 3. enz...

Dus we kunnen van alle internet stopcontacten die er zijn slechts 1 gebruiken gelijktijdig. Ik heb de aannemer hierover aangesproken en hij vond dat normaal, hij doet het zo al altijd. Dat kan niet zeg ik, want op 1 internet kabel kan slechts 1 pc aan hangen. Dat is niet zegt hij, net zoals bij coax kabel mag je die gewoon doorlussen. Uiteraard is hij hier verkeerd maar daar ben ik vet mee. De kabels zitten onder de vloer, dus kabels vervangen is geen optie. En aan de zijkanten van het huis is arduin steen geplaatst, dus ik kan ook niet door de muur een gat maken en de kabels langs buiten leggen.

Nu had ik het idee om de situatie toch iets te verbeteren, om 2 aansluitingen door 1 kabel te laten lopen. Want 10/100 Ethernet gebruikt slechts 4 van de 8 draden. Is dat mogelijk? Dan zou ik in de meterkast 2 stekkers aan de cat5e kabel zetten (telkens met 4 draden) en dan aan de stopcontacten de juiste draad doorlussen. Zo kunnen we er toch al 2 gebruiken ipv 1 stopcontact.

Ik heb op google gezocht maar ik vind nergens welke draden ik dan in de stekkers moet steken, welke kleur volgorde dus.

Misschien heeft iemand hier dit nog al gedaan?


Jens
 
Hoi,

Niet ect eeen aannemer met verstand van netwerken :( maar volgens mij bedoel je deze opossing
 
Overigens kun je het aantal poorten 'uitbreiden' door aan een actieve muuraansluiting een switch te hangen. Kost wel weer stroom, en alles wat over die switch loopt te Internetten deelt de snelheid die de switch heeft richting Internet (dus, als jij die splitter toepast, 100mbit/s als totale bandbreedte voor alle aan de switch aangesloten apparaten/computers).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan