Veiligste manier om Youtube filmpjes te downloaden en op te slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb een YouTube kanaal en wil de filmpjes ook op USB stick zetten. Nu las ik hier dat ik 'deturl.com/' voor de YouTube link kan zetten en dat je dan bij allerlei sites voor converteren uitkomt, maar ik wil zeker weten dat ik veilige software installeer.
Iemand advies?
 
Freemake Video Downloader, kan je hem gelijk converteren naar het door jou gewenste formaat.

http://www.freemake.com/nl/downloads/

Wil wat derde partij software installeren maar geeft dat netjes aan dus kwestie van vinkjes weghalen en je hebt een schoon product.
 
Ik gebruik steeds http://www.clipconverter.cc/
Het kan youtube videos in audio of als video downloaden in verschillende bestandsindelingen.
Zoals: MP3, M4A, AAC, MP4, 3GP, AVI en MOV + je kan nog kleine extra aanpassingen doen.
Hoef je niet te installeren, online te gebruiken
 
Freemake programma's worden juist afgeraden door gebruikers vanwege Addware en Spyware alarm, plus wel eens moeilijk te verwijderen en Clipconverter maakte een niet te openen bestand voor mij. Ik wilde trouwens alleen de eerste minuut. Er staat bij dat de dienst Clipconverter onder constructie is.

Voordat iedereen reageert met meer van allerlei onhandige meuk, probeer beter te zijn dan met "Download YouTube Videos as MP4." Een en ander ter beoordeling van de vragensteller natuurlijk.

https://github.com/gantt/downloadyoutube Kan op dit moment niet scherper als HD 720p (wat al best wel grote bestanden zijn) omdat YouTube de indeling van hun video's wel eens veranderd. De uitleg op hun site is dat het geluidsspoor bij hogere resoluties niet meer in de video zit. Ik heb hier nooit meer werk aan dan de snelheid van de download.

De extensie werkt onder Firefox Opera Chrome en Safari.
 
Welnee, kwestie van twee vinkjes weghalen tijdens de Freemake installatie.
 
Clipconverter maakte een niet te openen bestand voor mij
Dan zal je gewoon pech gehad hebben dat er wat fout gelopen was. Bij mij doet hij het altijd prima. Dus het is zeker geen meuk. Gebruik het redelijk veel en soms kan een site even onder constructie zijn.
 
Ook ik gebruik regelmatig ClipConverter. Het werkt prima hier.

Zojuist even als test de eerste minuut van een video gedownload. Geen problemen met afspelen.

ClipConverter ondersteunt Full HD en Ultra HD (4K, 8K) videos.
 
Deze keer heb ik toch beeld, met VLC mediaspeler.
De computer en de verbinding daar mankeert het niet aan.
Dit is uiteindelijk het resultaat van 1080p en een MP4 bestand.
Updates van codex zijn laatst nog uitgevoerd (pack light).

Helpmij Presenteert.jpg

Zo gemakkelijk is het dus niet. Wanneer zo een dienst het al goed doet dan holt de kwaliteit achteruit naar laagste resolutie en het kost veel tijd en input. Als het twee keer niet wil dan mankeert er ook nog wat aan.
 
@ Alfred 2:

Ik heb net een test gedaan met een Ultra HD video:

Cruising Galápagos in 4K (Ultra HD) --> https://www.youtube.com/watch?v=L7AxNcg8RXE

Ik heb gekozen voor de hoogste kwaliteit (4k) en download (geen conversie):

gala4k.png

Hier een screenshot in VLC Media Player 2.2.1:

galavlc.jpg

Zoals je kunt zien is de resolutie gewoon 4k en het bestand speelt prima af. Ik heb geen extra codecs geïnstalleerd. Geen idee wat er bij jou misgaat.

Kun je de URL posten van de video die jij hebt geprobeerd te downloaden?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite M4RC0.

De zelfde video heb ik nu in zijn geheel gedownload als 1080p en zonder te converteren maar de video werd toch geconverteerd naar een MP4 bestand. Dat zorgde wel opnieuw voor verbazing. Hiermee was de computer haast een kwartier bezig want downloaden zelf gaat met 1,7 MBit/sec nadat het bestand wordt klaargemaakt. Een gebruiker zal ik hier toch echt niet van worden.

Als je veel YouTube kijkt en daar zelf van alles op hebt staan of mensen geven iets op video aan je door dan wil je na het kijken één klik en verder.

Op een afbeelding kan ik niet zien of deze van de zelfde kwaliteit is als de video maar precies gelijk zou zeldzaam zijn. Mijn advies blijft: neem een bewezen extensie van de browser.

Clipconverter wordt op forums kennelijk ook gezien als onstabiel maar bovendien zijn er berichten die melden dat die gekaapt geweest is en bedreigingen heeft geïnstalleerd. "The fatal disadvantage of Clipconverter is, the service is not stable. In Yahoo answer and other Internet communities, netizens reflect they always meet obstacles when downloading videos on Clipconverter. If you want to download a YouTube video, error reminders frequently show up and tell that the server is busy. And if you are a regular visitor, you may know that Clipconverter not working for YouTube at times. What an annoying thing! On this site FAQ region, we can see the staff answered some questions. But in my opinion, they haven't offered the valid solutions."
 
De zelfde video heb ik nu in zijn geheel gedownload als 1080p en zonder te converteren maar de video werd toch geconverteerd naar een MP4 bestand. Dat zorgde wel opnieuw voor verbazing. Hiermee was de computer haast een kwartier bezig want downloaden zelf gaat met 1,7 MBit/sec nadat het bestand wordt klaargemaakt. Een gebruiker zal ik hier toch echt niet van worden.

Dat het zo lang duurt komt o.a. omdat, zoals je al aangaf, bij 1080p en hoger het video- en audiospoor gescheiden zijn. ClipConverter moet deze 2 sporen eerst samenvoegen voordat je het bestand kunt downloaden. Dit gebeurt overigens op de servers van ClipConverter en niet op jouw computer. Indien er veel gebruikers op de site zitten kan het ook aanzienlijk langer duren.

Als je veel YouTube kijkt en daar zelf van alles op hebt staan of mensen geven iets op video aan je door dan wil je na het kijken één klik en verder.

Net nog een test gedaan: een video van 720p en 360p kun je via ClipConverter ook direct downloaden. Je krijgt dan een directe link naar de server van Google waar het videobestand op staat: er wordt dus niets geconverteerd.

Op een afbeelding kan ik niet zien of deze van de zelfde kwaliteit is als de video maar precies gelijk zou zeldzaam zijn.

Een plaatje op een forum is inderdaad niet helemaal representatief, maar wanneer ik de online en offline videos met elkaar vergelijk zie ik geen enkel verschil in kwaliteit.

Clipconverter wordt op forums kennelijk ook gezien als onstabiel maar bovendien zijn er berichten die melden dat die gekaapt geweest is en bedreigingen heeft geïnstalleerd. "The fatal disadvantage of Clipconverter is, the service is not stable. In Yahoo answer and other Internet communities, netizens reflect they always meet obstacles when downloading videos on Clipconverter. If you want to download a YouTube video, error reminders frequently show up and tell that the server is busy. And if you are a regular visitor, you may know that Clipconverter not working for YouTube at times. What an annoying thing! On this site FAQ region, we can see the staff answered some questions. But in my opinion, they haven't offered the valid solutions."

Deze tekst lijkt te komen van dit forum (een concurrent van clipconverter.cc):

http://www.videograbber.net/forum/what-should-i-do-when-clipconverter-not-working-properly-t319.html

Het gaat hier om een post uit 2013. We zijn nu 2 jaar verder en in die tijd zijn er vast een hoop verbeteringen doorgevoerd.

Het kan inderdaad zo zijn dat de service soms niet stabiel is (geweest). Ik kan hier alleen maar over mijn eigen ervaringen spreken en die zijn positief. Ik ken de site pas sinds eind 2014 en de keren dat ik het gebruikt heb heb ik geen problemen ondervonden (niet met spyware/malware op de site of het converteren/downloaden van videos).

Mijn advies blijft: neem een bewezen extensie van de browser.

Ik vind het een prima advies, maar het lijkt mij niet verkeerd om meerdere opties achter de hand te hebben. Alles heeft zo zijn voordelen en nadelen.

Hieronder een beschrijving van mijn ervaringen:

"Download YouTube Videos as MP4" extensie (1.8.3) - maakt gebruik van het downloadyoutube script
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/download-youtube/
https://github.com/gantt/downloadyoutube

Voordelen:

- De extensie is makkelijk te installeren in Firefox en Opera - voor Chrome en het script heb je een andere extensie nodig (greasemonkey of tampermonkey)
- Eenvoudig in gebruik: één knop om te downloaden onder een YouTube video
- Niet afhankelijk van een online service of software om te downloaden
- Geen last van reclame of popups

Nadelen:

- Beperkt tot 240p, 360p en 720p kwaliteit
- Niet mogelijk om alleen de audiostream te downloaden
- Niet mogelijk om een gedeelte van een video te downloaden
- Werkt zo te zien niet met Internet Explorer

ClipConverter.cc

Voordelen:

- Ondersteuning voor hoge kwaliteit (1080p, 4k, 8k)
- Kan indien gewenst alleen de audiostream downloaden
- Kan indien gewenst een gedeelte van een video downloaden
- Kan online video/audio converteren naar diverse formaten, geen software nodig om te downloaden/converteren

Nadelen:

- Afhankelijk van de grootte van de video/drukte op de site kan het lang duren voordat je het bestand binnen hebt
- Indien de site offline is of problemen heeft werkt het niet
- Mogelijk onstabiel (zelf niet meegemaakt)
- Reclame en popup op de site (indien er geen ad-blocker gebruikt wordt)

Met software om van YouTube te downloaden heb ik ervaring met JDownloader & FreeRapid. Beide programma's hebben Java nodig.

JDownloader
http://jdownloader.org/

JDownloader heeft tegenwoordig alleen maar webinstallers, waarvan ik de "MULTIOS JAR without Installer" zou gebruiken:

http://jdownloader.org/download/index --> Other --> Download (MULTIOS JAR without Installer)

Zorg eerst dat Java is geïnstalleerd: https://java.com/nl/download/manual.jsp

1. Zet het bestand JDownloader.jar in een folder naar keuze, bijv. C:\JDownloader\;
2. Ga naar de folder en start JDownloader.jar;
3. De meest actuele versie van JDownloader wordt nu gedownload en uitgepakt in de folder;
4. Start JDownloader.jar om het programma te gebruiken.

Er is ook een Windows installer beschikbaar. Ik heb hier geen ervaring mee: mogelijk moet je de installatie van optionele software uitvinken.

Voordelen:

- Ondersteuning voor hoge kwaliteit (1080p, 4k, 8k)
- Link herkenning: YouTube links gekopieerd naar het klembord worden in het programma ingeladen
- Kan indien gewenst alleen de audiostream downloaden

Nadelen:

- Heeft Java nodig
- Geen offline installer
- Niet mogelijk om een gedeelte van een video te downloaden
- Neemt relatief veel schijfruimte in beslag i.c.m. Java (totaal ong. 240 MB)

FreeRapid
http://wordrider.net/freerapid/

FreeRapid kun je downloaden, uitpakken en direct gebruiken, mits Java is geïnstalleerd.

Voordelen:

- Ondersteuning voor hoge kwaliteit (1080p, 4k, 8k)
- Link herkenning: YouTube links gekopieerd naar het klembord worden in het programma ingeladen
- Kan indien gewenst alleen de audiostream downloaden
- Kan audio converteren naar MP3

Nadelen:

- Heeft Java nodig
- Er moet van te voren ingesteld worden in de YouTube plugin welke kwaliteit er gedownload wordt
- Niet mogelijk om een gedeelte van een video te downloaden
- Neemt relatief veel schijfruimte in beslag i.c.m. Java (totaal ong. 180 MB)

Hoewel deze programma's niet specifiek voor het downloaden van YouTube zijn gemaakt werken ze prima. Beide programma's downloaden een stuk sneller dan ClipConverter. Bij hoge kwaliteit videos wordt na het downloaden het video- en audiospoor automatisch samengevoegd. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan JDownloader, omdat je daar makkelijker kunt selecteren welke kwaliteit je wilt downloaden.

Er zijn nog veel meer programma's beschikbaar maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als je tevreden bent met maximaal 720p zou ik persoonlijk voor de extensie gaan. Wil je echter Full HD of hoger, dan zul je toch iets anders moeten gebruiken. Het zou mooi zijn als de maker van de extensie later nog support voor hogere kwaliteit zou toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
@ M4RC0:
Het downloaden van deze video is gelukt en de kwaliteit is even goed als bij de door mij gebruikte extensie, met de opmerking dat de 1080p HD versie alleen op YouTube scherper is als die van 720p. 1080p en 720p is voor Clipconverter namelijk precies het zelfde. Een beetje nep dus om te doen alsof dat tot de mogelijkheden behoort. Tijdens het downloaden gaf de site ook abusievelijk aan dat ik de 4K versie zou krijgen maar de bestandsgrootte klopte met het geselecteerde 1080p. Gebruikers zijn gewaarschuwd dat ze misschien niet heel zware bestanden, als een halve gigabyte, hoeven te downloaden en afspelen om het mooier te krijgen. De video van Galapagos was duidelijk opgeschaald omdat de zelfde onvolkomenheden er in zaten.

Een mooie notitie van jou en je hebt gelijk, dat je op één been niet kan staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan