Geen lan verbinding door ip fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woluf

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
27
Hallo, Sinds gisteravond heb ik plots geen internet meer via de kabel. Ik heb al een andere kabel geprobeerd en de modem + router van de stroom af gehad. Wifi heb ik echter nog wel dus het probleem moet met de computer te maken hebben verwacht ik. Ik heb ook de melding voorbij zien komen dat ik "geen geldige IP configuratie" had (of zoiets dergelijks). Aangezien het wifi signaal hier niet optimaal is kost het me heel veel moeite alles uit te zoeken... Ik heb gevonden dat ik "MiniToolBox" moest downloaden om een logje te maken zodat het probleem achterhaalt kan worden? Zie het logje in de bijlage. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt en groetjes!

Bekijk bijlage MTB.txt
 
Laatst bewerkt:
Het probleemapparaat dat in je MTB wordt genoemd is Ricoh Memory Stick Host Controller. Dus waarschijnlijk een card-reader.
Dat heeft verder niets met je probleem te maken, maar dan weet je wat díe melding betreft.

Wat ík zou doen m.b.t. je bedrade probleem is 2 dingen:
a. Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), klik Netwerkadapters open en klik 1x op de Generic Marvell Yukon 88E8057 PCI-E Gigabit Ethernet Controller en gebruik dan de Del toets. Bevestig dat je het apparaat wilt verwijderen, zet niet het vinkje dat je (ook) de driver wilt verwijderen. Herstart je computer en kijk (nadat je bedrade adapter weer geïnstalleerd is) of het daarna weer goed gaat met je bedrade netwerkaanaansluiting.
b. Koop/leen een kabeltester en kijk of de kabel wel goed is. Je kunt natuurlijk eerst a. proberen, maar als dat niet helpt zou ik dat testen van de kabel wel nog doen.

Tijs.
 
Het mocht helaas niet baten. Mogelijk nog andere oplossingen?
 
Kabel getest?

Wat je verder kunt doen is de (voor jouw versie Windows relevante) Fix-it draaien vanaf deze link

Tijs.
 
Ga ik proberen. Zojuist heb ik bij toeval weer internet via de kabel gehad. Met schoonmaken heb ik ook de stroom van de router op mijn kamer af gehad. Deze gebruik in om internet naar mijn PS4 en laptop te splitsen. Echter gaf mijn PS4 een DNS fout aan, daar zal ik ook nog even naar moeten kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan