Omzetten van DVD naar MKV

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
525
Hallo allemaal,

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik een dvd die ik op mijn harde schijf heb staan om kan zetten naar een mkv bestand ?
 
gewoon branden met nero of Windows Media Player.


mvg macguy
 
Uuhh... Je weet wat MKV is?
 
Ik gebruik daar Freemake voor. Ideaal programma.
 
Dank je wel iedereen. Volgens mij had ik die makemkv al geprobeerd en die vond de dvd niet in de video_ts map. Ik ga het morgen weer proberen en die freemake ook. Jullie horen morgen meer van me
 
Freemake is prima, maar MKV heb ik ook vaak gebruikt en werkt perfect. Ik ben dus benieuwd hoe je die DVD op je harddisk hebt staan. De indeling die ik zelf altijd gebruik is een map met de naam van de film, daarbinnen een map met de naam VIDEO_TS met daarin de bestanden van de DVD, net zoals op een DVD schijfje.

De inhoud van die map bevat dus de VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.IFO en de verschillende VTS*.BUP en VTS*.VOB bestanden.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is de dvd op 1 of andere manier beschadigd want freemake kan de dvd niet inporteren maar ik kan de dvd wel gewoon kijken. Freemake lijkt me een super handig programmatje

VIDEO_TS.BUP,
VIDEO_TS.IFO,
VTS_01_0.BUP,
VTS_01_0.IFO,
VTS_01_2.VOB,
VTS_01_3.VOB,
VTS_01_4.VOB,
VTS_01_5.VOB

dit zit in de video map dus lijkt me wel goed
 
Laatst bewerkt:
dit zit in de video map dus lijkt me wel goed

En die map heet VIDEO_TS?
Kan je die DVD bekijken door het bestand VIDEO_TS.IFO af te spelen?
 
ja de map heet zo en ik kan die niet afspelen, althans de players open hem wel maar de tijd blijft op nul staan.
Ik grbruik de players vlc en mpc hc
 
Als het VIDEO_TS.IFO bestand niet in orde is dan zal Freemake of MakeMKV er inderdaad niets mee kunnen.
Je zegt dat je hem wel kan bekijken. Hoe doe je dat dan? Of bedoel je daarmee het fysieke DVD schijfje?
 
Laatst bewerkt:
Door op VTS_01_2.VOB te klikken maar het lijkt wel heel erg dat het dan al een stuk verder in de film zit en dat lijkt me ook logisch aangezien er staat VTS_01_2.VOB
 
Dat zijn standaard MPEG bestanden, maar je hebt een correcte VIDEO_TS.IFO en VIDEO_TS.BUP nodig om de boel naar een andere formaat te kunnen converteren anders wordt de DVD Layout niet herkend.
 
Laatst bewerkt:
oke dank je wel voor alles. Dan verwijder ik de dvd. Ik heb ieder geval denk ik wel iets goed overgehouden aan deze topic en dat zijn de programma's
 
Verplaatst van Overige Software naar Multimedia > Beeldbewerking
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan