Oude netwerk vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PyroNL

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
36
Hoi iedereen,

Ik woon in een oud huis en heb ooit de modem gesloopt toen ik klein was.
Nu heb ik internet over een telefoonkabel naar de router in mijn kamer.
Dit is echt prut.

Een maat heeft onlangs een nieuwe router en modem gekocht, dus ik mocht zijn oude hebben.
Dat moet sowieso beter zijn dan mijn oude troep.

maar nu kwam ik in de meterkast alleen van die telefoon stekkertjes tegen...
hoe en wat moet ik nu vervangen? zou iemand me kunnen zeggen wat er ongeveer moet gebeuren?
Ik heb hier wat foto's:

Schakeldoos in de meterkast...... hier zit wat aan elkaar geprutst door mijn broer omdat ik ooit
de modem blijkbaar heb gesloopt. Telefoonkabels en die witte is mijn internet -.-
1_zpsgkihyuut.jpg

Hier zitten de stekkertjes in.
2_zpsquqqjdue.jpg

3_zpsy7kwg1di.jpg


Het modem die ik gekregen heb, is een oudje maar kan normale snelheden gewoon aan.
Maar daar zit dus een grote aansluiting op bij ethernet...
4_zpsnhw0owqi.jpg

5_zpslwwnnikm.jpg


zoals je ziet alles via telefoonkabeltjes.
wat kan ik nou doen zodat ik het op een modem kan aansluiten? want dit in de voip poortjes steken dan heb ik natuurlijk geen internet.?

Help me!!
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Aan dit modem heb je niets als je internet verbinding hebt via de telefoonlijn oftewel adsl.
Dit modem is voor kabel internet zoals van ziggo of upc.
Dus je zult een adsl modem moeten aanschaffen of je moet internet nemen via de kabel, dus ziggo of upc.


Groeten Cees.
 
dat gaat niks worden maatje je moet een coax kabel in die ubee router doen omdat ziggo eenmaal alleen via coax doet en je moet dan ook splitter hebben voor je tv radio en die modem anders gaat het niks worden em met dat witte kastje moet je 1 van die zwarte kabeltjes in doen die werk en dan die dsl en line moeten dan in je modem maar je hebt een verkeerde modem
 
ik weet niet welke provider je hebt? maar als je kpn hebt moet je ff naar de kalnten service bellen en een nieuwe modem vragen
 
Gewoon via de kabel? ja dat hebben we ook..
en dan een utp naar de router ofzo?
 
heeft de kabel wel internet?
 
Internet van online en tv van Ziggo..... Zal wel niet kunnen dan. Maar hoe kan het dan dat er vroeger wel een modem zat. Moet het een oudere zijn ofzo, want er lag gewoon een utp kabel naar boven en nu een telefoon kabel
 
Bel morgen naar online dat je geen modem hebt en dan via dat witte blokje moet je met je tel lijn in en dan 2 kabeltjes moeten dan in je modem en dan moet je normaal dan 20 down en 2 up hebben zoals ik thuis
 
Was ook zo bij mij met kpn ik had een piep modem ik vroeg om een nieuwe via het forum en krijg binne een paar dagen een nieuwe modem die nu perfect werkt
 
Heb nog geen reactie gehad van online. Dus ik ga vanmiddag zelf een modem kopen. Het moet dus een adsl modem zijn? Met een telefoonlijn aansluiting ? Want ik zocht er net een op maar op de foto moest er een groot stekkertje in... Dat moet ik niet hebben
 
Hoe kun je nu een modem kopen, als je niet weet wat voor abo je hebt bij online??
Het moet dus een adsl modem zijn?
ja... als je een adsl abo ... hebt... ja dus.
Maar waarom zou je er een kopen als je er van online een krijgt?
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg geen reactie, dus die modem gaan ze me niet geven neem ik aan.
Ten tweede, volgens mij is zon adsl modem niet al te duur.

Maar hoe ga ik deze aansluiten?
moet ik dat kastje wat er nu in zit nog behouden of.....
 
Waar is het modem dan nu dat bij dat online abo hoort?
Is toch niet zo maar weg? Je krijgt altijd een modem...
Vaag verhaal....
Want dat modem dat je gekregen zou hebben... daar is al door anderen hier van vast gesteld dat het een kabel modem is..
Dus waar is jouw adsl modem die je van online gekregen hebt?????
 
Laatst bewerkt:
Kom je hier nou alleen maar om te zeuren of wat?
Ik had eerst internet van Wannadoo.. dat is een keer veranderd, en normaals veranderd voor het Online werd.
Van wannadoo heb ik nooit een modem gehad, en toen het over is gegaan naar een ander bedrijf heb ik ook nooit iets ontvangen.

Of het moet het modem zijn dat ik als kind al heb gesloopt volgens mijn broer, die hier niet meer woont.
maar dan was die ook zeker aan vervanging toe 15 jaar later.
 
Ok... gaan we wat orde in de grote chaos bij je brengen,...... niet wij hebben een probleem... maar jij... Wij helpen alleen en zelfs nog na die rare uitspraken....

Wannadoo: waar is dat modem? Je moet ooit met een modem begonnen zijn.
Is dat een ADSL modem.... waar is het dan... de eerdere fotos waren een kabel modem...
Dus als je bij Wannadoo een ADSL modem had... ben je die dus kwijt in die chaos? Want waarom laat je anders een kabel modem zien...

Ok je gaat over naar Online...
Was dat ook kabel geweest... dan had je dat modem van de foto... en was er geen probleem...
maar je hebt blijkbaar ADSL van online...
Als je wisselt van kabel nar ADSL leverancier... dan krijg je altijd een modem... tenzij je er volgens het contract zelf een moet kopen, maar dat schrijf je niet....
Dus 99.9999% van de mensen krijgt dus normaal een adsl modem als je wisselt van kabel naar ADSL..
Dus ... waar is het online modem?

Hoe heb je anders in vredesnaam ooit verbinding kunnen hebben met Wannadoo.... etc.. je moet altijd een kastje gehad hebben en als kabel naar adsl verandert zie verhaal boven..

Heeft Online en het bedrijf ervoor je nooit een modem gestuurd... dat blijft vreemd (hoe kwam je zonder modem op internet met een abo.... blijft een vaag verhaal dus..)...
Erg: of je hebt nog ergens een kastje liggen waarvan je geen idee toen had dat het en modem was... of je vraagt Online een modem...
Maar zij zullen hetzelfde vragen.... je bent wrs van ADSL naar ADSL gegaan door de overname van de een door de ander... waar is uw kastje....
en als je al een tijd bij die ander gezeten hebt.... is het niet bepaald geloofwaardig dat je nu ineens geen kastje meer zou hebben...... zij kunnen wrs in hun database nog wel vertellen welk kastje je had en met welk uniek MAC adres dat was.... (is mijn ervaring....)

PS:
dat modem waar je mee gespeeld hebt is wellicht het vorig ADSL modem, heb ik ook gehad...
toen kwam er snellere ADSL, zgn ADSL2 of zo en nu is er weer snellere ADSL en heb ik 2-3 j geleden weer een nieuw kastje gekregen..
Dus dat verhaal van dat oude kastje toen je klein was.. vergeet het maar en concentreer je op wat er NU had moeten zijn.

Kijk eens in je Online account.. staat daar in welk modem je moet hebben? En wat staat er in je contract?...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan