probleem met toevoegquery

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb 2 nieuwe vragen gemaakt, maar ik weet niet of het opgelost geraakt door de vragen opnieuw te stellen ? ik word er een beetje moedeloos van :)
 
Ik werk al meer dan genoeg jaren met Access, maar ik heb de macro tool nooit begrepen; ik kan dus geen fatsoenlijke macro maken :)

Daar moet jij ook van afblijven met je professionele vingers, die tool is alleen bedoeld voor amateurs :d
 
ik heb 2 nieuwe vragen gemaakt, maar ik weet niet of het opgelost geraakt door de vragen opnieuw te stellen ? ik word er een beetje moedeloos van :)

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt :(

Ik denk eigenlijk dat er voor jou drie dingen zijn die verstandig zijn om te doen op dit moment:

A. De Access cursus doornemen, en dan met name de eerste 5 hoofdstukken. Daarna bestaat de cursus bijna alleen nog maar uit VBA en persoonlijk lijkt me dat wat teveel gevraagd voor jou op dit moment. Je moet eerst de basisbeginselen van Access wat beter begrijpen. Bovendien zal VBA je best veel tijd gaan kosten vermoed ik.

B. Een snapshot maken van de relaties in je 'oude' database (dus niet de nieuwe waarmee je zojuist begonnen bent) en dat hier uploaden zodat andere mensen je kunnen helpen met het ontwerp. Probeer daar dan wel een beetje een overzichtelijk plaatje van te maken vanwege de wirwar aan koppelingen.

C. En het belangrijkste punt: uitgebreid beschrijven welke gegevens je allemaal wilt opslaan en wat je ermee wilt kunnen doen. Daar heb je al een goede start mee gemaakt in post #33 maar dat moet eigenlijk nog veel gedetailleerder.
Onderstaande opmerking die je in #45 maakte, is bijvoorbeeld best wel belangrijk:
"meerdere functies in de tabel relaties steken : kan ik dan bij de samenstelling van de groepen specificeren dat die persoon in één groep een lesgever is, en in een andere groep een danser?"
 
ik heb 2 nieuwe vragen gemaakt, maar ik weet niet of het opgelost geraakt door de vragen opnieuw te stellen ? ik word er een beetje moedeloos van :)

PS: Om meer feitelijk en direct antwoord te geven op je vraag: nee, het geraakt niet opgelost door de vragen opnieuw te stellen. Je zal best wel iets leren van de antwoorden die je krijgt maar om echt verder te geraken zullen andere mensen de 'big picture' moeten zien en dat is dus de hele database die je voor ogen hebt.
 
nee, het geraakt niet opgelost door de vragen opnieuw te stellen.
Dat zeg jij; ik ben van mening dat je wel degelijk betere antwoorden krijgt als je specifieke vragen apart stelt. Al was het maar omdat helpers naar het onderwerp van een vraag kijken, en dat afzetten tegen hun kennis. Dus iemand die al een functie voor vulgnummers heeft (gemaakt), zal op die specifieke vraag wellicht een antwoord willen geven. De andere nieuwe vraag die Ann stelt kun je dan gerust laten als je daar het antwoord niet op weet. Deze topic is nu alleen nog maar geschikt voor het 'verbeteren' van het record van de langste topic ooit op HelpMij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan