Geïnfecteerd na het bezoeken van een website mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justin128

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
102
Goedendag, dankjewel dat je even naar mijn vraag kijkt.

Gisteren liet een collega een website vanzichzelf (wordpress) zien. Wanneer we op de website kwamen gaf de website een waarschuwing:

"The site ahead contains harmful programs..."

De website was gehacked, en we keken of we überhaupt erin konden komen. Dus ik heb de website bezocht voor een korte tijd.

Nou staat er niet voor niets een waarschuwing, maar is het mogelijk om geïnfecteerd te raken door het simpelweg bezoeken van een website? En hoe gaat dit dan in zijn werking?

Ik werk zelf op een Macbook.

Ik hoop dat iemand mij meer informatie kan geven.
 
Laatst bewerkt:
Oke ik heb dus die website bekeken waar ik die waarschuwing kreeg, hoe groot is de kans dat ik besmet ben? En wat kunnen de gevolgen zijn? Het is een kleine website gemaakt d.m.v. Wordpress.
 
Laatst bewerkt:
De kans is niet echt groot, zeker omdat u op een macbook werkt, daar de meeste malware op Windows gericht is omdat dat het meest geinstalleerd is.
Maar de kans is niet nul.
Daarom altijd goed om een volledige scan te doen met een antimalware product.
 
Zal wel aan mij liggen....gewaarschuwd en toch proberen :confused:

Nee ligt totaal niet aan jou. Ik heb een erg domme fout gemaakt (een die ik niet meer zal maken). Daardoor ook deze topic. Ik wil er meer te weten over komen.

Ik heb de website bekeken op Google Chrome, is het niet zo dat Chrome een sandbox heeft? En dit voorkomt dat er programma's zomaar geïnstalleerd kunnen worden? Dus dan zou je niet geïnfecteerd kunnen raken door het simpelweg bezoeken van een website?
 
Als je een infectie had had je het nu wel gemerkt.

Nou, dat hoeft niet zo te zijn. Een echt slimme hacker maakt zijn malware die alle toetsaanslagen overzendt zo dat bij gebruik je daar niets van merkt.
De echt gevaarlijke virussen/malware zullen er juist voor zorgen dat je er niets van merkt.
 
Ja, heb je gelijk in. Even niet aan gedacht maar keyloggers worden inderdaad vaak ook geïnstalleerd.
 
Nou, dat hoeft niet zo te zijn. Een echt slimme hacker maakt zijn malware die alle toetsaanslagen overzendt zo dat bij gebruik je daar niets van merkt.
De echt gevaarlijke virussen/malware zullen er juist voor zorgen dat je er niets van merkt.

Ik gebruik Google Chrome, voorkomt de Sandbox niet dat ik geïnfecteerd kan raken door het simpelweg bezoeken van een website?
 
Voor "algemene" malware (ik wist geen betere benaming) klopt het wel dat de sandbox-constructie bescherming biedt, maar voor een echt goeie software engineer is geen enkele PC en geen enkel besturingssysteem veilig. Het is alleen te hopen dat dat soort professionals voldoende beroepseer hebben om dit soort dingen niet te doen.

lees hier over de sandbox van Chrome en de beperkingen ervan: http://blog.chromium.org/2008/10/new-approach-to-browser-security-google.html
 
De recente Android exploit werkt zelf als je het bericht niet opent.... en jij open tegen beter weten in die webpagina...
Het is dan Russische roulette..... je kunt geluk hebben.. maar ook pech.. Als je bankrekening binnenkort onverwachts sterk krimpt.. heb je nu wrs een keylogger en dat soort zaken te pakken.....:eek:
 
De recente Android exploit werkt zelf als je het bericht niet opent.... en jij open tegen beter weten in die webpagina...
Het is dan Russische roulette..... je kunt geluk hebben.. maar ook pech.. Als je bankrekening binnenkort onverwachts sterk krimpt.. heb je nu wrs een keylogger en dat soort zaken te pakken.....:eek:

Ik werk op een mac, en ik gebruik Google Chrome. Ik vraag me af of dat het geval is. Plus regel ik op die laptop niks met bankzaken.

Blijkbaar waren op de website van mijn collega (die ik bekeken heb) twee adblock plugins geïnstalleerd die Malware veroorzaakte.
 
Laatst bewerkt:
In het geval dat er wel keyloggers zijn, welke software of app kan ik gebruiken om alles te scannen?
 
Malwarebytes, en zo... Kijk maar even in de andere berichten, ze komen vaak voorbij.
Aah.. je bent niet helemaal zeker van je zaak... ;)

Tip: kijk maar eens de uitzending over Hacken terug van Tegenlicht van ca 3 weken geleden.... (als je hem terug kunt vinden, wellicht op hun homepage, uitzending gemist heel misschien, gaat niet zover terug geloof ik)
Er werd verteld dat ca 1000 mensen op de wereld in staat zijn ELK beveiligd systeem compleet over te nemen, Windows, Linux, MacOS.. maakt niet uit...
Dus een simpele browsertje met amper beveiliging op jouw systeem overnemen... dat kunnen wellicht 100.000 mensen..
Dus waan je niet veilig....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan