Informatie zuil Linux (Ubuntu)

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
141
Beste Helpmij´ers,

Ik heb op de club een Linux Mint 17.2 Xcfe computer neergezet maar vind die oplossing niet echt mooi en hier kunnen fouten mee gemaakt worden. Op de club werken van oud tot jong met dezelfde computer waardoor er verkeerde handelingen op verricht kunnen worden.

De functie van de computer is 3-wegs;
  • Internet/Firefox (voor e-mail, zoeken etc.)
  • Spotify
  • Map (om muziekbestanden te kunnen browsen)

Wat mij een leuke oplossing lijkt is een informatiezuil (denk NS kaartjes systeem of internet computer waarbij je zeer selectief gebruik kunt maken van wat de maker je aanbiedt).
  1. Zijn er misschien betere oplossing dan die ik al heb bedacht?
  2. Het moet niet te technisch worden dus hoop iets eenvoudigs te vinden (niet de moeite waard om een team programmeurs aan te zetten zeg maar)
  3. Uiteraard zoek ik een gratis of zeer goedkope oplossing vanwege ontbrekende financiën.

Ik hoop dat ik mijn vraag goed heb kunnen uitleggen en het duidelijk is.
De computer is een oude bedrijfs computer single core 2,5 Ghz met 2GB werkgeheugen (dacht ik +/-). Maar Linux werkt erop als een zonnetje.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik zeggen dat ik je vraag niet begrijp?

Ik heb op de club een Linux Mint 17.2 Xcfe computer neergezet maar vind die oplossing niet echt mooi en hier kunnen fouten mee gemaakt worden.
Hoezo worden er fouten mee gemaakt en welke oplossing vind je niet mooi?

En wat kan die informatiezuil dan voor je betekenen?
 
Mag ik zeggen dat ik je vraag niet begrijp?
Hoezo worden er fouten mee gemaakt en welke oplossing vind je niet mooi?
En wat kan die informatiezuil dan voor je betekenen?

1. Ja
2. Mensen hebben op een open systeem de neiging om aan ´dingen´ te gaan zitten waardoor icoontjes verdwijnen etc. Kortom om te voorkomen dat ik wekelijks damage control moet uitvoeren, zou ik liever iets meer gesloten willen werken (het systeem is misschien wel te mooi ipv niet mooi)
3. Met de zuil hoop ik de nieuwsgierige ´waar is dit knopje voor, ach laat ik het maar indrukken´ persoon, te ontmoedigen.
 
Okee. Maar is het dan niet handiger om een gast account te maken met daarin dus minder rechten? Dat men dan alleen van dat account gebruik kan maken?
 
Misschien is dat het handiger maar ik denk persoonlijk dat het een mooiere oplossing is om met een soort zuil idee te werken. En om een account volledig te strippen van rechten en uitsluitend geschikt te maken voor muziek gebruik en wat internet lijkt mij ook behoorlijk wat werk geven denk ik?
 
Gevonden. Voor diegene die hier ook in geïntresseerd zijn; kiosk software genaamd Porteus is gratis en maakt een zuil van je computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan