• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel klantenbestand gezocht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hallo beste Experts ;-)

Voor een goede vriendin van mij die ondanks tegenslagen het voor elkaar heeft gekregen en kapsalon aan huis te creëren ben ik op zoek naar het volgende. Ik wil graag wat voor haar doen als blij van respect.
Ze begint langzamerhand een aardige klantenkring op te bouwen en wil eigenlijk graag een klantenbestand gaan aanleggen. Nu zat ik te denken dat het mooi zou zijn als je haar klanten gegevens ( adres, e mail e.d. ) kan opslaan maar ook een agenda met afspraken kan bij houden. Vaak willen klanten ook weten hoelang geleden het is geweest dat ze geknipt zijn. Ook zou het super zijn als je vanuit het Excel bestand kan mailen naar klanten.
Bestaan er zulke bestanden op het wereld wijde web ? Kan veel Excel bestanden downloaden maar kan dit niet echt vinden. Brutaler nog (brutalen hebben de halve wereld) zou iemand het leuk vinden of als uitdaging zien om dit te creëren ?

Ben zelf een totale noob in Excel en kan net aan autosom gebruiken :D


Vragen ? Roep maar......

Dank vast,
Ray
 
Zou werken met Userforms zodat geen rechtstreekse interactie nodig is met werkbladen.

Userform1 - klantgegevens invoeren gecombineerd met klantgegevens opvragen
Userform2 - afspraakgegevens invoeren gecombineerd met afspraken opvragen op datum.
Userform3 - opvragen klantspecifieke behandelingen in het verleden.

Enkel op voorhand goede structuur op papier zetten van wat je op elk werkblad aan gegevens wil opslaan zodat er niet te veel veranderingen optreden naargelang het ontwerpen vordert.
 
Hoi Terrarabo,
Ik moet warme bakkertje volledig gelijk geven zeker werken met usersforms. Ik persoonlijk zou met access werken voor dergelijke zaken. Als jij zoals warme bakkertje als aangaf eens begint met een duidelijke structuur (functioneel ontwerp) op papier te zetten, even brainstormen met uw vriendin. Dan wil ik wel iets in elkaar steken voor jou.(zit toch thuis tot het enide van het jaar wegens arbeidsongeval) Voor het ingeven van klanten heb ik hier iets kant en klaar liggen. Zeg maar het eerste deeltje. Het is te groot voor te posten maar hierbij een schermafdruk, dan heb je alvast een idee.

Greetz
ingave klanten.png
 
Dank voor jullie berichten, wordt zeer op prijs gesteld door mij en ook zeker door haar.

@Dotchie, misschien een idee dat ik je even mail ? @warmebakkertje....of wou jij het ook doen ? Ik wil niemand passeren

Balen dat je thuis zit joh, ik al 9 jaar helaas. 100% afgekeurd.......
 
Laatst bewerkt:
Hoi terrarabo stuur wel een mailtje met voorbeeldje in bijlage.
Zit nu anderhalve maand thuis, ben 54 en zal mijn huidig werk waarschijnlijk niet meer kunnen uitoefenen:(
Maar goed we zien wel.
Mailtje komt erzo aan
Greetz
 
Dat Access hiervoor beter geschikt is zoals gast0660 aangeeft kan ik alleen maar beamen. Mijn punt is enkel dat je met zelfs een beperkte kennis van XL toch verder zal geraken als het gaat om latere eventuele aanpassingen later op het pad dan met Access wat mi toch iets moeilijker is om te bevatten (ervaren Accesskenners zullen mij hiervoor natuurlijk verketteren maar ja :)).
Het is zeker geen kwestie van zich gepasseerd voelen want de uiteindelijke beslissing ligt bij jou. In Access kan je het geheel er natuurlijk veel gelikter laten uitzien dan in Xl (uiteindelijk een rekenprogramma met een bepaalde functionaliteit naar de eindgebruiker) Wat je ook beslist om verder te gebruiken, het voornaamste is dat je je vriendin er een dienst mee bewijst .:thumb:
 
Denk als het eenmaal werkt in Access de bediening voor zich spreekt ?

Dotchie mailt mij zo en dan gaan we een plan maken. Kom er zeker nog op terug.

Jovanka (vriendin en kapster ) verdiend het zeker en jullie bewijzen haar mede een dienst :thumb:
 
Hoi Warm bakkertje,
Ik vind dat access en xl elkaar perfect aanvullen, en zal u zeker niet verketteren:d Integedeel ik heb al veel antwoorden gezien van u waar ik veel van heb bijgeleerd, is voor mij alleen logischer om voor een klantenbestand access te gebruiken.
@terra een opmerking bij mijn voorbeeldje, de knoppen rapporten werken nog niet. was ik vergeten te vermelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan