.mkv naar BluRay: graag uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Ben al een tijdje af en toe aan het knutselen met omzetting .mkv naar BluRay. Het wil maar niet lukken.

Heb een tool gebruikt (.mkv naar bluray) die er een metabestand van maakt. Kan ik niets mee en zal de bedoeling niet begrijpen.

Wie kan mij nu uitleggen (op een eenvoudige wijze) hoe ik .mkv bestanden eenvoudig omzet/converteer naar een Blu-Ray disk die op TV via Blue-Rayspeler af te spelen is??

Met dank! :thumb:
 
Hi Ed, het is een eenvoudige Samsung BD-F8500.

Punt is dat hij via m'n Denon versterker (HDMI) naar Samsung TV staat aangesloten.
De Denon heeft een BD stand, maar dan krijg ik geen beeld (met gebrande BD's). Alleen als ik de Denon op 'TV' zet, dan krijg ik beeld.

nb: pagina TSmuxer wordt niet gevonden en bij MultiAVCHD wordt het bestand niet gevonden.

TSmuxer blijk ik dus al op de computer te hebben staan (...) Hier heb ik 'start muxing' toegepast, maar dan ben ik de weg kwijt. Een klein bestand resteert. Wat kan ik hier mee?
 
Laatst bewerkt:
De Samsung BD-F8500 ondersteund ook MKV bestanden, dus converteren hoeft dan helemaal niet.
 
Ok, maar op één of andere manier leest hij ze niet.

Dus even voor de volledigheid: ik brand een RWBD met een .mkv bestand en dit moet dan af te spelen zijn (incl. 5.1 etc geluid) op m'n tv.
Als dit niet werkt wordt de bottleneck gevormd door de Denon versterker.

Ik blijf het vreemd vinden dat de HDMI kabel keurig is aangesloten op de BD ingang van de versterker en dat ik alleen beeld/geluid krijg als ik de versterker op TV zet. Maar dan heb ik dus niet het 5.1 geluid.
 
Brand je die disk wel als DATA schijf?
 
Daarnaast een soortgelijk issue: een Iso, waarbij gesteld wordt dat deze (8,3 Gb!) op een DVD kan worden gebrand:
(DVD shrink is niet te gebruiken, lukt dus nooit naar mijn idee)


4 ╗ De Iso met ImgBurn branden op een dvd schijfje.
Deze is dan af te spelen op de PS3 of blu-ray speler
die AVCHD ondersteund.

Wat was een DVD 'binnenhalen' en branden/afspelen toch simpel vergeleken bij een BD...
 
Het lijkt er wel op, maar ik ken dat programma niet dus kan het ook niet met zekerheid zeggen.
 
Daarnaast een soortgelijk issue: een Iso, waarbij gesteld wordt dat deze (8,3 Gb!) op een DVD kan worden gebrand:
(DVD shrink is niet te gebruiken, lukt dus nooit naar mijn idee)

Wat vind je verder van dit punt overigens?



Wat was een DVD 'binnenhalen' en branden/afspelen toch simpel vergeleken bij een BD...
 
8,3 GB kan op een Dual Layer DVD.
 
Ok, maar daarom begrijp ik de instructie niet (op een DVD). wordt een DVDDL dan wel door de BluRayspeler gelezen?
 
Ja, je speler kan ook Alle soorten DVD's en CD's aan. Het staat in de handleiding.
 
Inderdaad, ben ik van op de hoogte. Die NFO's zijn soms niet volledig of correct gesteld.
Ik brand nu dus een .mkvbestand op een BD, binnenkort eens kijken (op andere lokatie).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan