Melding nieuwe hardware BT Periperal Device

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
sinds enkele dagen krijg ik de melding: nieuwe hardware gevonden.
het stuurprogramma voor uw BT Peripheral Device moet worden geinstalleerd.

geen idee wat ik moet doen. wie kan helpen?
 
En we hebben de volgende informatie niet nodig?
a. Welk merk+type pc/laptop het betreft?
b. Of de Bluetooth een insteekmodule is (via USB/Expresscard/etc.) of dat die reeds geïntegreerd is.
c. Welke versie Windows er draait op de pc/laptop.

Tijs.
 
laptop asus A7Useries
geintegreerde BT
Vista home edition
 
heb ik gedaan maar krijg de foutmelding nog steeds. wat nu?
 
"Wat nu?" :shocked::mad:

Wij hoeven niets, hè, het is nog steeds jouw probleem en de hulp hier is op vrijwillige basis.

Tijs.
 
beetje vreemde reactie, niet goed geslapen? ik bedoelde er niks mee maar alleen de vraag wat er nu nog mogelijk was.
en ja: bedankt voor de hulp tot nu toe.
 
Als het een rare reactie was geweest dan had ik 'm niet gepost.

Ok, terug naar je probleem: Wat zegt Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) over apparaten met een probleem (dus met geel uitroepteken ervoor)?
Indien dergelijke zaken gevonden, doe ons een schermafdruk van Apparaatbeheer.

Tijs.
 
in app beheer staat 2x een BT Per Dev met 2x een geel uitroepteken.

en de andere
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 80
  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt door een moderator:
3 tips (graag in deze volgorde proberen, na elke oplossing kijken in Apparaatbeheer):
a. Gebruik de Fix-it op deze webpagina
b. Installeer Microsoft Mobile Device Center (hier de 64-bit versie mocht je Vista 64-bit hebben).
c. Verwijder alle 2 de probleem-apparaten in Apparaatbeheer, herstart de pc, kijk of het dan beter wordt geïnstalleerd.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
helaas geen oplossing: nog steeds 2 x BT Per Dev met gele uitroeptekens.
ik bedenk ineens wel dat het probleem ontstaan is na het installeren van Windows mobile device centrum ivm een Iphone 5s
 
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je Windows Mobile Device Center deïnstalleert, daarna de twee probleem apparaten verwijdert en dan de pc herstarten.
Helpt het dan nog niet, dan wil ik evt. wel kijken of ik via Teamviewer wat kan fixen.
Het is (voor jou) voldoende om Teamviewer Quicksupport te starten.
Kom daarna naar de helpmij chat, dan kun je daar de sessiecode + wachtwoord privé uitwisselen met mij, via
/to dnties <sessiecode> <sessiewachtwoord>

Ik ben nu in de chat. Natuurlijk ben ik daar niet de hele dag. ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De problemen zijn begonnen na de installatie van iTunes. Deïnstallatie van alle onderdelen daarvan heeft de onbekende apparaten in Apparaatbeheer niet doen weggaan.

Ze hebben de volgende aanduidingen:
BTHENUM\{00001132-0000-1000-8000-00805f9b34fb}_VID&0001004c_PID&6d03
Compatible ID: BTHENUM\{00001132-0000-1000-8000-00805f9b34fb}
BTHENUM\{00000000-deca-fade-deca-deafdecacafe}_VID&0001004c_PID&6d03
Compatible ID: BTHENUM\{00000000-deca-fade-deca-deafdecacafe}

Zijn er nog tips, misschien? De laptop is een Asus A7u series, voor het geval dat relevant/zinvol is om te vermelden.
 
Deïnstalleer die drivers en haal bij je fabrikant de originele op.
Mogelijk nuttige link (Eng).
Controleer welke bits-versie van iTunes je hebt gedownload.
Dan haal je hier de driver even, let wel op of je 32 bits of 64 bits hebt.....
Hier heb je nog steeds geen antwoord op gegeven. :eek:
Heb je nu een 64- of een 32 bits besturingssysteem?
 
Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger: die vraag kan ik voor je beantwoorden: Het gaat om Vista 32-bit met SP2 geïnstalleerd.
@wilri: Geen idee of het installeert, maar je zou Broadcom WIDCOMM Bluetooth Software kunnen proberen.

Tijs.
 
ik heb zojuist bt gebruikt naar mijn tablet galaxy tab 1 en dat ging prima!
ook van laptop naar galaxy tablet functioneert goed.
alleen naar de iphone is een probleem dus.
 
Kijk nog even naar de tip van 16:06 (oftewel posting #15). Misschien lukt/werkt het.

Tijs.
 
Ik vond deze link

Iets vergelijkbaars heb ik vanmiddag via Teamviewer ook willen doen (na de installatie van Microsoft Mobile Device Center), maar ik kreeg niet eens die lijst van (Microsoft-meegeleverde) drivers in beeld (het dialoogvenster dat te zien is onder "Select Bluetooth Radios from the list in the above list of devices and then click the Next button to display a list of Manufacturers and Models as shown in the below image.")

Mogelijk kan wilri eens kijken of hij tóch daar uit kan komen en dan de Microsoft Corporation -> Windows Mobile-based device support kan kiezen (of andere Bluetooth gerelateerde ingang(en)).
Dat is namelijk de manier waarop ik een half jaar geleden de problemen heb verholpen bij een andere Bluetooth installatie.

PS: Zover ik me kan herinneren is het bovenste apparaat met het vraagteken erbij de iPhone, dus het apparaat met Hardware ID "BTHENUM\{00000000-deca-fade-deca-deafdecacafe}_VID&0001004c_PID&6d03"
Check dit vooraf even, zodat je niet het verkeerde apparaat onderhanden neemt.

Overigens weet ik niet zeker of het andere apparaat ook op dezelfde manier behandeld kan worden, maar als het goed is zou er dan een melding moeten ontstaan van dat het helemaal niet past bij de gekozen driver.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
vandaag geen melding meer als hierboven beschreven. ik heb gisteren alle hulpprogramma's verwijderd. daarna nog een keer de iphone via usb opgeladen waarbij de foutmelding daarna weer verscheen.
ik doe voorlopig niks meer en dan maar geen itunes op de pc.

verder heb ik op een engelse apple hulpsite gelezen dat de iphone niet te pairen is met een windows pc.
dank voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan