VMWare 12 Workstation wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Berichten
190
Ik krijg geen wifi in VMWare voor mijn virtuele machines. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik een laptop met een wifikaart erin.
 
Je virtualiseert een bedrade netwerkkaart voor de VM (=Virtuele machine) vanuit je laptop, onafhankelijk of je laptop zélf bedraad of draadloos Internet heeft.

1 uitzondering is mogelijk, namelijk (beide voorwaarden moet aan voldaan worden):
a. als het een USB wifi adapter is, dus niet een ingebouwde
b. je de USB apparatuur via "USB passthrough" volledig beschikbaar stelt aan de VM. Dat betekent (dus) dat de laptop zélf dan géén wifi heeft(!), alleen de VM (als die de juiste driver voor de usb wifi adapter heeft etc.)

Ik zou dus gaan voor het virtualiseren van een bedrade verbinding voor de VM (zie eerste paragraaf).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Misschien voordat je met dergelijke software begint de handleiding lezen?
En dan (in dit geval) vooral het netwerkgedeelte?

Afhankelijk van wat er als VM draait, kies je voor óf Bridged networking óf Network Address Translation om de VM met Internet te verbinden. Als je er helemaal niet over nagedacht hebt, stel dan in/gebruik Network Address Translation.

Je moet in ieder geval beginnen met Changing the Default Networking Configuration waarbij je óf een virtuele adapter toevoegt of de huidige aanpast (als je er al 1 had toegekend), resp. Add a Virtual Network Adapter to a Virtual Machine of Modify an Existing Virtual Network Adapter for a Virtual Machine

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Schermopname (20).jpgIk snap er helemaal niks van. Ik heb ook geen verbinding meer via een UTP-kabel. De drivers zijn niet gevonden. (zie afbeelding) Hoe kan ik de drivers downloaden en installeren in VMWare en hoe kan ik daarna een wireless (wifi) verbinding instellen? Kan iemand mij dit duidelijk (het liefst met foto's) kunnen vertellen?
 
Laatst bewerkt:
De VMware tools zijn al geinstalleerd in de virtuele machines.
 
Geef eens de hardware-id's van de twee apparaten zonder driver:
Dubbelklik erop in Apparaatbeheer en ga naar tabblad Details, kies Hardware-id's in het keuzemenu en geef ons de dan getoonde bovenste hardware-id.
Ik durf er bijna vergif op in te nemen dat dat geen vmware gevirtualiseerde apparaten zijn, maar dat zien we dan wel.

Tijs.
 
pci\ven_1022&dev_2000: AMD PCnet Family Ethernet Adapter (PCI) PCI Drivers
Dat is de basis ethernet adapter die door VMWare wordt gevirtualiseerd. Kan me niet voorstellen dat VMWare Tools de driver ervan niet (mee-)installeert.
pci\ven_104b&dev_1040: BusLogic MultiMaster PCI SCSI Host Adapter PCI Drivers
Dat is de basis scsi adapter die door VMWare wordt gevirtualiseerd. Kan me niet voorstellen dat VMWare Tools de driver ervan niet (mee-)installeert.

Klik eens het ^ open rechts onderin (dus toon ons de verborgen items in het systeemvak), zodat we kunnen zien dat VMWare Tools écht geïnstalleerd is op die VM.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Vmware is echt geinstalleerd en ik heb hem zelfs nog een keer opnieuw geinstalleerd. Ik kan helaas even geen screenshot maken. Maar ik weet 1000% zeker dat die is geinstalleerd.
 
Ik houd mijn mening hier over voor me, maar je kunt wat nakijken:
In die VM (volgens deze link) zou er een map
C:\Program Files\VMware\VMware Tools\Drivers
moeten zijn van waar je (in Apparaatbeheer) minstens de driver voor de Ethernet-adapter zou moeten kunnen installeren als je aangeeft dat de driver lokaal staat en je er naar toe bladert etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zonder iets te doen heb ik ineens wifi in VMWare. Thnx voor al jullie hulp en tips.
 
Graag gedaan, fijn dat het werkt.

Wel nog even deze vraag de status 'opgelost' geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan