Stuurprogramma Beeldscherm staat uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
151
Sinds jaren gebruik in de software van "Datacolor Spyder 3 pro" probleemloos om mijn beeldscherm te kalibreren.
Nadat Windows 10 is opgestart verschijnt de popup van Datacolor waarna je ziet dat het aangepast kleurenschema is geladen.

Sinds woensdag 1 oktober wordt het aangepast kleurenprofiel niet meer geladen, waarom is onduidelijk.
- Als ik Datacolor handmatig opstart geeft hij de foutcode 1248 (0X4E0)
- bij apparaatbeheer staat aangegeven dat het apparaat (het beeldscherm) is uitgeschakeld (code 22)
- bij apparaatbeheer staat bovendien dat het om een stuurprogrammafout gaat.
- als ik bij apparaatbeheer op de knop "inschakelen" druk, dan functioneert alles weer goed.

Als ik de PC opnieuw opstart begint het hele probleem weer opnieuw.
Als ik in apparaatbeheer laat zoeken naar nieuwe stuurprogramma's, dan zegt hij dat de nieuwste al zijn geïnstalleerd.

Vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat bij het opstarten ook het stuurprogramma voor de monitor geladen wordt, zoals voorheen altijd het geval was.

NB. Heb opnieuw de laatste stuurprogramma's van AMD voor de videokaart opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat.
 
Heb je al gekeken of er misschien een update voor dat programma is om hem op Windows 10 te laten werken?
 
Hij werkte vanaf 01-08-2015 prima met Windows 10, en opeens heb ik er een probleem mee. Heb er niets mee gedaan.
Ik weet niet welke update je bedoelt. Als ik in apparaatbeheer laat zoeken naar update, dan geeft hij aan dat het meest actuele stuurprogramma al is geïnstalleerd.

Bij: instellingen --> apparaten --> verbonden apparaten --> monitor geen hij aan dat er een stuurprogrammafout is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer bij apparaatbeheer>eigenschappen>stuurprogramma>de optie: vorig stuurprogramma.
Als dat werkt wijzig dan de opties van Windows Update betreffende het zoeken naar optionele updates.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan