Ethernet switch traag internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0675

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
88
Hallo, ik heb een switch aangesloten op mijn router met daarop een pc en een Xbox One. Nu lijkt het dat internet traag reageert en het lang duurt voordat er een pagina is geladen. Ik heb een speedtest gedaan en die geeft aan dat ik 60 Mb downloadsnelheid heb, ik heb ook een 60 Mb abonnement dus dat is goed. Kan het zo zijn dat het slecht reageren door de switch komt?

Groeten, Marcel
 
Dat kan je toch eenvoudig testen door de switch er even tussen weg te halen?
 
Dat is waar edmoor, ik kon alleen niet zo goed snappen dat het aan de switch lag. Ik heb nu de pc met een wifi stick verbonden met internet en de Xbox met een kabel, toch jammer dat het niet werkte, op de wifi is het helaas zoveel trager :confused:

Prettig weekend,
groeten, Marcel
 
Hallo edmoor, bedankt voor je bericht. Ik heb ook een gigabit switch maar dan die van TP-Link, ik denk zelf dat afstand tussen de modem en de switch te groot is. Zeg maar dat hij op een te lange kabel is aangesloten wat storing geeft.
 
In totaal mag de lengte 100 meter zijn tussen router en apparaat, zonder dat je noemenswaardig verschil mag merken.
 
Ja, ik vind het raar dat het niet goed werkt. De switch had goede reviews dus ik had goede hoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan