Splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
150
De glasvezelontvanger zit in de kelder. Vu daar loopt een dubbele netwerkkabel naar het televisiemeubel. Daar heb ik vier aansluitingen nodig (tv modem, Apple tv, Apple express, Apple extreme). Wat is de beste manier om die ingangen te creëren splitter/hub/switch)? Tips voor specifiek apparaat zijn welkom. (Ong 20euro tenzij voor 50 euro kwaliteit enorm scheelt)

Kan ik die het best op één kabel plaatsen? Of juist twee ingangen op beide kabels?
 
Even voor mijn beeldvorming:
ik mis 1 kastje in je verhaal.
Naast de glasvezel unit (de FTU), heb je een glasvezelmodem (router) én een digitale TV ontvanger nodig. In jouw vraag staan maar 2 'kastjes'. Waar is de 3e ? (Zie de hardware in de 3 rode cirkels)

Betaalbaar en goed : Zyxel GS-105B v2

Als je gaat splitsen, hang de (bijv.) Zyxel aan een van de (vrije) poorten van het glasvezelmodem / router (dat je van je provider hebt gekregen), NIET zijnde de poort waar de TV netwerkkabelkabel nu op zit.
In principe heb jij geen splitter nodig, want ieder glasvezelmodem / router, heeft standaard een stuk of 4 poorten en aangezien jij 'maar' 4 apparaten wil aansluiten..........
Tenzij je natuurlijk bedoelt dat je geen mogelijkheden meer hebt om nog twee extra kabels vanuit de kelder naar boven te trekken. In dat geval zet je de splitter in je meubel en wel op de (2e) netwerkkabel, degene die NIET naar de TV-ontvanger gaat, daar kun je beter vanaf blijven.
 

Bijlagen

  • glasvezel.jpg
    glasvezel.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 98
Laatst bewerkt:
Klopt. Er staat naast de gv aansluiting een gv modem. Vanaf daar heb ik kabels lopen naar drie plekken. Waarvan één de tv kast.
Ik laat een Vd kabels naar de tv-kast direct naar de tv modem. De andere gebruik ik voor de zyxel ( ofzo). Lijkt me een goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan