PSP x8 tekst binnenrand ovaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Berichten
302
Hallo helpmij vrienden.
Lang gelleden dat ik gebruik heb gemaakt van jullie diensten, maar nu zou ik hulp zeer op prijs stellen.

Ik gebruik Paint Shop Pro x8. Daar lukt me veel mee, maar ik moet voor iemand een nieuwe adv maken voor in clubblad.

Ik moet tekst langs de bovenrand en onderrand aan de binnenzijde van een ovaal hebben.
Maar ik krijg het niet voor elkaar. Wel een engelstalig filmpje gevonden, maar daar kan ik geen hout van maken.

Weet iemand mij dat op een simpele manier uit te leggen.
Ik gebruik de ned versie van x8.
 
Hoi ,
Om de verschillende mogelijkheden uit te leggen is vrij omslachtig.
Maar hier om u snel op weg te helpen:
1.Bij Lagen kies je nieuwe vectorlaag, of maak ga naar Bestand, Nieuw en kies vectorachtergrond
2.Teken dan uw ovaal met de knop Gereedschap ovaal.
3.Ga naar objecten en kies omzetten in pad
4. Klik op naar Gereedschap tekst, ga naar de juiste plaats in het ovaal, als je dan een boogje ziet verschijnen (kruis T boogje) klik en typ uw tekst.
Ga hier alvast mee aan de slag.
Kom je hier niet uit dan dan help ik u graag verder of stuur mij wat je wil bereiken dan maak ik het af, kost mij minder moeite dan alle mogelijkheden te typen:)
Greetz
 
Gelukt

Hallo gast0660,

Hartelijk dank voor je snelle en goede reactie.
Het lukt me nu idd en kan hier weer helemaal verder mee.

Nog één klein vraagje hierover:
Als ik nu een tekst type dan staat het aan de buitenkant van de ovaal.
Door los te koppelen en draaien krijg ik het wel aan de binnenzijde.
Is er een rechtstreekse manier of is dat een kwestie van de cursor op de juiste plaats zetten??

Groet
Arie
 
Hoi,
Kijk eens bij verschuiving ( net na de checkbox tekst verwringen) zet die eens op bv: - 40 en zie als dat aan in de richting van uw wensen gaat.
Greetz
 
Helemaal te gek.
Nu heb ik het resutaat dat ik wil.
De rest is voor mij nu duidelijk geworden en ik zie dat ik nog een hoop kan leren.

Mijn vraag is hierbij opgelost en ik wil u hartelijk danken en complimenteren met uw beleefdheidsvorm.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan