Netwerk werkt niet op server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
Ik heb een probleem die ik al is eerder heb gehad, hierdoor heb ik mijn systeem toen opnieuw geinstallerd.
ik heb mijn server stof vrij gemaakt, dus uit gehad en opnieuw aan. maar als ik nu op een andere computer \\ip of \\computernaam doe in bijvoorbeeld uitvoeren, kom ik niet op de server (de gedeelde mappen) ik kom er niet eens op.
op de server zelf kom ik ook niet op het netwerk. ik hoop dat iemand hier op et forum het kan oplossen, wat ik moet doen!!!...

weer opnieuw installeren zie ik niet zitten!.
 
Heb je al gekeken welk IP adres de server nu heeft gekregen of stond dat op een vast IP adres ingesteld? Klopt deze nog?
 
Ip staat vast, daarnaast is de computernaam het zelfde, maar ik kom op de server zelf ook niet tot netwerk naar de andere computer's.

Ip staat vast, daarnaast is de computernaam het zelfde, maar ik kom op de server zelf ook niet tot netwerk naar de andere computer's.

Wanneer ik naar netwerk ga op een andere PC, staat de server er wel bij, maar wanneer ik deze aan klik komt er "Geen toegang tot \\Computernaam"

Firewall staat UIT!...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De server zit ook in dezelfde Werkgroep als de PC?
 
Klein detail: heb je wel een netwerkverbinding... kun je de gateway en of andere pc's vanaf de server wel pingen en anders om ook?
 
Ik weet...

* Pingen krijg ik andwoord
* \\Computernaam "Geen toegang tot \\computernaam"
* \\ip-adres "Geen toegang tot \\ip-adres"
* op de server zelf naar Netwerk "View workgroup computers" Werkgroep is nod accesible ********* "The system connot find the file specified"

- Zo ineens weer uit het niets. daarvoor werkte alles!.
- Ip staat vast!
- op de server "CMD" ipconfig /release - ipconfig /renew - werkt het nog niet..


Ik heb dit al eens eerder gehad, maar nooit op kunnen lossen, Alleen door het systeem opnieuw te installeren. Wat kan ik doen voor de oplossing.

ik kijk nog bij services.msc .... moet ik hier nog speaceaal dingen voor inschcakelen voor netwerk
 
Laatst bewerkt:
Als je een vast IP adres hebt ingegeven en dus geen gebruik maakt van een DHCP hebben ipconfig /release en ipconfig /renew geen enkel nut.
 
ha, wel. als ik hem eerst in een ander netwerk heb gehad, moet ik hem eerst release en renew doen. maar dat is het geval niet.
kan er geen antwoord komen met de oplossing?.

ik heb alles doorgegeven wat het probleem is.
Wanneer ik op een willekeurige pc doe: \\computernaam
kom ik er niet op. heb al duidelijk aangegeven dat ik een vast ip adres heb.
het ip adres staat niet vast in windows, maar in de router. heeft het ook NIKS mee te maken.

Het probleem zit hem in de server ze;f. daarvoor voor dar hie niet uitgeweest is werkte alles nog goed. kwam ik er ook gewoon op.
ik heb bij lan eigenschappen TCP/IP en Bestanden en printers al verwijdert, en opnieuw toegevoegd

Het probleem zit hem in de server ze;f. daarvoor voor dar hie niet uitgeweest is werkte alles nog goed. kwam ik er ook gewoon op.
ik heb bij lan eigenschappen TCP/IP en Bestanden en printers al verwijdert, en opnieuw toegevoegd & nog werkt het niet!

Windows 7 pc: Geen toegang tot \\192.168.xxxxx...

Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op
Probleem vaststellen als u de netwerkproblemen wilt vaststekken en wilt oplossen.

"Details weergeven" > Foutcode: 0x80004005 Niet nader omgeschreven fout

- Ik zou graag een antwoord met de oplossing willen hebben, en het liefst vandaag nog!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a. Ping op de server zichzelf op zijn eigen ip-adres
b. Ping op de W7 computer het ip-adres van de server
c. Geef van zowel de W7 computer als van de server alle informatie m.b.t. ip-adres, DHCP server, DNS server etc.
Dus de uitvoer van ipconfig /all op beide computers.
d. Geef ons (indien de pc en server NIET op dezelfde domme switch zijn aangesloten) een duidelijk netwerkdiagram, incl. ip-reeksen op de verschillende netwerken, de functies van alle apparaten (incl. switches, routers etc.)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan