switch 16 poorten met POE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scorpio123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2015
Berichten
2
Beste,

Ik heb net een nieuw huis gebouwd en wil nu men netwerk op orde brengen. en ik heb een 12 tal internetkabels die samenkomen in de technische ruimte. Ik vermoed dat hier nu zoiets als een switch tussen moet ? Ik heb een paar camera's aangekocht, momenteel moet ik deze met een netwerkkabel naar een POE adapter leiden en zo naar de modem. Ik heb wat opzoek werk gedaan naar welke switchen er zoal zijn en blijkbaar bestaan er ook met POE poorten. Stel dat ik nu zo een switch zou aankopen kan ik dan die camera's rechtstreeks in de switch inpluggen en de POE adapter achterwege laten ?

Deze switchen kosten toch wat meer heb ik gezien en ik zou graag weten of het in mijn geval de investering waard is ?
 
Kijk wel goed naar welke POE standaard ondersteund wordt door de randapparatuur. Er zijn namelijk maar 2 officiële POE standaarden, maar veel randapparatuur gebruikt non-standaard voltages, wattages, etc. en kunnen uiteindelijk dan nog altijd niet op een POE switch ondanks de "poe" benaming
 
Bedankt voor het antwoord Wampier,

Hoe kan ik te weten komen of de combinatie mogelijk is ? Mijn POE adapter verteld me volgende :

GRT -480050
input AC100-240V 50/60hz
0.8A max
output DC48V ---500mA

De switch die me interesseert zegt me enkel :

Backwards compatible with 802.3af (PoE) standard

Kan U mij melden of beide compatibel zijn of me mss doorverwijzen ?

Alvasta bedankt
 
Backwards compatble met AF is goed, maar doet die ook AT ? 48V@0,5A = 24W en dat kan de AF standaard niet leveren.

Je switch moet volgens die getallen dus minstens 802.3at of 802.3-2012 compliant zijn. Voor de rest lijken voltages en wattage aan de spec te voldoen, maar meer kan ik natuurlijk ook niet zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan