Geluid en video niet in sync

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Ik moet binnenkort een presentatie geven. Daarvoor gebruik ik mijn laptop met VLC Media Player er op. Die sluit ik met een HDMI kabel aan op een enorm beeldscherm. Het geluid laat ik via mijn hoofdtelefoon aansluiting naar mijn externe versterker en 200W boxen lopen. De presentatie bestaat uit een tiental filmpjes met geluid. Nu merk ik dat bij het ene filmpje het beeld en het geluid volledig in sync zijn, maar bij andere filmpjes niet. Als ik het filmpje gewoon op mijn laptop afspeel (dus zonder TV via HDMI aangesloten) dan zijn alle filmpjes in sync. Ik weet dat VLC een optie bevat (J en K toetsen) waarmee je sync problemen mee kunt oplossen (door het beeld of geluid te vertragen/versnellen), maar omdat ik met heel korte filmpjes werk (vaak niet langer dan 30 sec.) is het bijna niet te doen om met die optie van VLC te werken.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Heb je erop gelet dat de audio-effecten op je externe versterker uit staan?
Zo kunnen audio effecten als "Dolby Surround" nogal eens voor een dergelijke mini vertraging zorgen...
 
Probeer het geluid zo lang mogelijk digitaal te houden. Ik zou het met HDMI naar de TV sturen, en daarna pas naar de versterker gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan