PS3 gaat na enkel minuten uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
124
De PS3 van mijn kleinzoon gaat na een paar min. uit. Je haalt de stekker uit dan start hij opnieuw maar helaas na een tijdje gaat opnieuw uit. Weet iemand wat te doen ?
 
Hallo

Geen vermelding van model , ouderdom , etc ....

Een gok wagende ... gedateerd , nooit stofvrij gemaakt toestel , die (gelukkiglijk) uitschakeld op zijn thermische beveiliging...

Indien je echt pech hebt , en dit al lang aansleept ... YLOD , of hoe men het loskomen van de g.p.u. van het motherboard door langdurige oververhitting mag noemen ...

Meestal komt toestel dan wel in fout , en knippert de rode powerled. (je maakt hier wel geen melding van ...)

"Weet iemand wat te doen ? "

Toestel zuiver/stofvrij maken , op dezelfde manier als je doet met p.c./laptop...

Ventilator mechanisch blokkeren , en d.m.v. luchtdruk in omgekeerde richting van de normale airflow stof er uit blazen...

Je kunt ook eens kijken naar de ettelijke topic's waarop ik heb geantwoord die gaan over oververhitting...

Peter
 
Ik heb mijn best gedaan. De PS3 open gemaakt en met perslucht gereinigd maar helaas geen succes. ( het was trouwens schoon vanwege het weinig gebruik ) Waarschijnlijk is de thermische beveiliging unit beschadigd. Tja... laten repareren leek mijn geen optie
dan maar slopen, de harde schijf eruit gehaald ( 160 GB ), deze kan zijn dienst dienen als opslag medium. WDK_P dankjewel voor je supporting.
 
Hallo

Ik heb nog steeds geen idee over welk model het nu gaat ...

Mits er een 160GB h.d.d. in zit ... gok ik op een slim ???

Crystaldiskinfo kan de harddisk parameters uitlezen , waaronder o.a. het aantal draaiuren ...

Weet je hoe lang dit beestje heeft geleefd ...

Persoonlijk zou ik niet te veel slopen , maar eerder dit toestel als defekt verkopen.

Een nieuwe h.d.d. (het enige wat je kunt recupereren) kost immers niet veel.

Mocht de oorzaak oververhitting zijn geweest , helpt stofvrij maken uiteraard niet meer ... dien je te doen alvorens er schade is.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan