Naam van de C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Berichten
314
Hallo mede helpers,

Sinds ik een half jaartje geleden een keer een USB stick van de Hema in mijn computer heb gestoken, heeft de C schijf de naam "Hema USB Plus (C) gekregen. Wat ik ook probeer (met de geringe kennis die ik heb), het wil me niet lukken om de naam te veranderen. In eigenschappen staat wel de naam "Lokale schijf C" maar daarboven staat "Eigenschappen van Hema USB schijf". Kijk voor de details op de foto. Kan iemand mij vertellen (in Jip en Janneketaal) hoe ik dat toch kan wijzigen?

C_Schijf.JPGEigenschappen C-Schijf.JPG
 
Hallo,
Als je de naam van je C schijf wil wijzigen, klik op je c schijf, gebruik dan rechtermuisklik en klik op naam wijzigen,wijzig naar de gewenste naam, als je een melding krijgt adminstrator bevoegdheden klik op doorgaan
Hopelijk is het Jip en Janneke genoeg:)
Succes
mvg
 
Hoi hoi Lely

En als je die benaming lokale C schijf ( via eigenschappen ! ) verwijdert en op toepassen als je klikt ?

2cqjq76.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi gast0660 en ROYONIX,

Ik heb op verschillende manieren al geprobeerd de naam te wijzigen. Helaas zonder succes.
Ik zat ook al in schijfbeheer en als ik daar de naam wijzig dan blijft het ook hetzelfde. Ik vermoed dat het ergens in de diepere spelonken van de computer verborgen zit. Maar met mijn beperkte kennis van computers durf ik daar niet in gaan te zitten klooien. De computer doet verder alles prima en het heeft op geen enkele manier invloed op de prestaties maar het is wel vervelend om steeds met de Hema geconfronteerd te worden. De vraag staat derhalve nog steeds open.

Naam_C-Schijf.JPG
 
Hoi,
Effen iets moeilijker
1. Druk op windowstoets en x
2. klik opdrachtpromt (administrator)
Dan krijg je een zwart venster
3. typ: label
4. druk op enter
5. typ: de gewenste naam (hier kleine aanvulling druk op enter als je geen naam wilt)
6. druk op enter
7. sluit zwart venster
Succes
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lely ( :D nog eens )

:confused: Ik wil niet vervelend doen en bedoel ik NIETS mee maar moet je toch vragen omdat je niets over zei :( heb jij op naam wijzigen wel geklikt ? .... :( ?

En omdat bijna onmogelijk klinkt dat je naam niet wijzigen kan kijk even plaatje onder :

563b701d07b92-NAAM_WIJZIGEN.gif
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lely ( :D nog eens )

:confused: Ik wil niet vervelend doen en bedoel ik NIETS mee maar moet je toch vragen omdat je niets over zei :( heb jij op naam wijzigen wel geklikt ? .... :( ?

En omdat bijna onmogelijk klinkt dat je naam niet wijzigen kan kijk even plaatje onder :

Wel heel gaaf zo'n video animatie. :) Weet niet hoe ik dat kan maken anders kon je het zien wat ik doe. Maar ik heb inderdaad wel gedaan wat je zegt en laat zien. Wat me wel opvalt is dat het uitrol schermpje van jou veel meer informatie bevat dan die van mij. Kijk hierboven maar. Daar staat een plaatje van hoe het er bij mij uitziet. Ik denk dat het probleem echt ergens anders zit

563b701d07b92-NAAM_WIJZIGEN.gif
 
Wel heel gaaf zo'n video animatie. :) Weet niet hoe ik dat kan maken anders kon je het zien wat ik doe. Maar ik heb inderdaad wel gedaan wat je zegt en laat zien. Wat me wel opvalt is dat het uitrol schermpje van jou veel meer informatie bevat dan die van mij. Kijk hierboven maar. Daar staat een plaatje van hoe het er bij mij uitziet. Ik denk dat het probleem echt ergens anders zit
 
Uitrol schermpje is langer omdat mijn systeem prop-VOL met geïnstalleerde software 's en programma is en nog steeds zijn ze niet allemaal in dit submenu zichtbaar enz.., dus hoef je niet zorgen dat die bij jou kort is
Filmpje is gewoon een AVI bestand geweest welke ik naar een GIF bestand geconverteerd heb ..

Er zijn manieren dat die C schijf naam via regedit ook verandert kan worden, maar laten wij dat dus opzij dat mag je niet zomaar doen als je ook niet met register bekend bent ...
Bij jou gaat om naam van een USB-stick maar dat zou geen punt moeten zijn, nu vraag ik me af of je naam via standaard windows-verkenner veranderen kan ? :(

Tip van gast0660 lijkt me zeer interessant, heb jij zoiets uitgeprobeerd ? :(
 
Laatst bewerkt:
Hoy,
@ royonix, was idd leuk, ik gebruik unfreez (gratis progje) voor zoiets, maar nog nooit gedacht om dit hier te gebruiken:eek:. Wat jij veel duidelijker kon maken via uw animated gifje was wat ik bedoelde via de tekst uitleg in mijn eerste postje. Volgens mij moet het idd via mijn tweede postje lukken. , ben ook volledig akkoord regedit nog eventjes laten rusten.
Maar we horen het wel
Greetz
 
hoi hoi gast0660 jaawel Unfreez ken ik ook ( en deze soms gebruik ik ook ! ) en nee met die kan je zo'n plaatjes niet maken, unFREEZ is om handmatig GIF van eigen plaatjes maken en snelheid bij een frame aan te passen enz..
1zemon.jpg


Maar om een filmpje of schermopname gebruik ik met gratis app. ( gekregen ! ) FastStone Capture met die maak ik AVI en later met Video Avatar app. van deze AVI maak ik
GIF plaatje ..:D
 
Laatst bewerkt:
Klik 1x op die schijf en druk dan op de F2 toets. Dan kan je de naam wijzigen in wat je maar wil. Voor de gein heb ik die van mij even de naam van jouw schijf gegeven:
HEMA.JPG
 
:confused: maar hoezoo is USB-stick nu en hier als een lokale C: schijf genoemd ?? :( ? .... ( pas nu merk ik dat ) ...

Is het niet zo dat dan alle letters van schijven vernoemd of hernoemd en op volgorde moeten zijn ?
En op die manier later ingestoken een USB-stick automatisch zal moeten eigen naam hebben welke je makkelijker ook veranderen kan ...
Of probleem toch aan deze USB-stick ligt en die heeft standaard naam nadat ingestoken was van Lokale schijf (C: ) naar HEMA USB Plus (C: ) verandert ?
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad het vreemde van het verhaal. De C-Schijf heeft de naam gekregen van de USB stick. Wat ik liet zien was eigenlijk hetzelfde als wat jij deed, maar dan op een andere manier. Als jouw manier TS niet helpt verwacht ik ook niet dat wat ik zei hem gaat helpen. Maar niet geschoten is altijd mis.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
(is waarschijnlijk off topic)
@royonix ,dank u voor de tip:) heb iets bijgeleerd:)
@edmoor, is uw tip niet merkafhankelijk?
greetz
 
:) Uuuch jej jej ergens hebben wij iets over het onze hoofd gezien :( ga nu zelf beetje i.v.m deze geval rond surfen ..:D

dit mag niet zooo moeilijk blijken :d

En toch .... uit verleden weet een tip dat als je van een USB-stick naam ga veranderen het beste is dat via standaard windows-verkenner doen
later USB-stick deze veranderde naam blijft behouden ook in een andere systeem als je die bekijkt ..
 
Laatst bewerkt:
:shocked: tot nu toe kwam ik tegen zeer veel griezelige verschillenden verhaaltjes over HEMA-USB stick's ...phuuhhh

zoals bijvoorbeeld deze een -->
 
Hallo helpers,

Ik heb al jullie tips geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. Ik vrees dat we er zo niet uitkomen. De opties van Edmoor met de f2 knop zijn feitelijk dezelfde als die in het rolmenu met de optie 'naam wijzigen'. Zodra ik de enterknop indruk om de naamswijziging te bevestigen, springt de naam van de Hema er weer meteen in. Ik denk toch dat het probleem dieper zit in het register. Als ik zo lees tussen de berichten dat dit probleem wel vaker voorkomt, is het misschien wel handig om de USB sticks van de Hema maar te laten liggen. Het heeft gelukkig verder geen invloed op wat ik met de computer doe dus ik kan verder. Mocht iemand anders dit nog lezen en ideeën heeft, dan hoor ik het wel.

Allen heel hartelijk bedankt tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan