Internet connectie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monogato

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Berichten
5
Sinds 2 maand heb ik een nieuwe pc en de eerste maand dat ik bij mijn ouders zat waren er geen problemen, nu ik weer in mijn studentenflatje zit helaas wel.

Internet valt gewoon weg, op een willekeurig moment van de dag. Vaak het eind van de middag, als ik dan windows troubleshooting doe zegt dat dat de standardgateway onbebeschikbaar was, lost het op en na onbepaalde tijd ( vaak paar minuutjes ) valt het weer weg. Hetzelfde gebeurt als ik ipconfig /flushdns, release, renew etc.. doe. Doe het even en valt dan weer weg. De nieuwe pc heeft helaas windows 10, weet niet zeker of dit bijdraagt aan het probleem.
Ik heb ook mijn oude pc hier staan, heeft dezelfde netwerkadapter ( Een Realtek PCE Family Controller ) en die doe het wel goed. Wat verder opviel is dat het lampje dat bij de ethernet ingang ( gebruik ik op beide ) bij de oude pc gewoon netjes groen kleurt maar bij de nieuwe kleurt die oranje en knippert die. Dit deed me eerst vermoeden dat er een hardware probleem was in de nieuwe pc, maar dat zou apart zijn sinds het internet 3/4 van de tijd wel gewoon werkt, en de eerste maand zelfs helemaal zonder problemen, en als ik dus of troubleshoot, of ipconfig om opnieuw ip aan te vragen dat dit het tijdelijk oplost. als er iets van hardware kapot was lijkt me toch dat dit niet werkt.
Na een paar uur van zeer onstabiele verbinden is het vaak gewoon weer even opeens weg als dat het begon ( vaak eind van de avond ), waneer ik dat troubleshoot lost het het gewoon op en komt het de volgende dag pas terug.

Ik hoop dat iemand hier iets over weet
 
Lijkt iets met een IP configuratie te zijn. Hou eens voor de aardigheid bij wie er in huis is als de problemen zich voordoen. Misschien krijg je inzicht of jouw problemen samenvallen met een bepaald persoon. Kun je gericht met die persoon zoeken naar het probleem (en oplossing).

Als je verbindingsproblemen hebt. Kun je dan de standaard-gateway pingen?
 
Vergeef me mijn internet dummieness, hoe doe ik dat precies? :), Ik heb ook even nagevraagd. niemand hier lijkt er verder last van te hebben
 
Windows toets + R [enter]
CMD.exe [enter]
PING {adres van je gateway}
 
Open een opdrachtprompt met verhoogde machtiging en tik in: ipconfig /all


Zoek in onderstaande afbeelding het ipadres van je router.
network13.png





Combineer [windowstoets & r] → typ: control ncpa.cpl
Rechtsklik de bestaande verbinding => Eigenschappen
Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en klik op Eigenschappen Geavanceerd
network6.png



Dan zie je onderstaand scherm. Klik hierin op Toevoegen
network11.png



Vul hier het ipadres van je router in. Vink automatische metric uit
network12.png
 
Bedankt voor de reacties, voorheen had ik er nog geen router tussenzitten omdat hij niet wou werken, wat achteraf gezien logish was sinds de routers als IP 192.168.0.1 had en mijn pc in de range van 10.35... zat. Na veel proberen zit de pc nu eindelijk in de goede range maar nu heb ik wel 2 compleet verschillende dns servers, 1 is de router, en de andere is volgensmij een tele 2 dns omdat dat mijn provider is en zonder de router zou die de ip provider zijn. Ik weet dat dns adressen altijd iets verschillen maar deze verschillen compleet, is dat normaal?
 
Ok moest even wachten tot er weer wat ging gebeuren qua dc's en het is weer zo ver. Ik heb hier denk ik wel een aardige clue gekregen. Ik heb nu dus een router er tussen gegooid die een normale ip van 192.168.0.1 heeft, wat dus ook meteen mijn standardgateway en secundairy dns server werd. mijn primaire dns server is 68.58 nog iets, wat dacht ik een server van tele 2 is sinds dat mijn provider is. De error die ik nu krijg is dat de primaire dns server ( de tele 2 server ) niet reageerd. Toen dit gebeurde probeerde ik mijn gateway te pingen, 4 verzonden 4 ontvangen, dus dat lijkt me in orde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan