Host Vaststellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrila

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2015
Berichten
25
ik heb een netwerkprobleem waar ik niet uit kom.

Als ik mijn laptop enige tijd niet gebruik of de laptop aan zet, dan heb ik geen verbinding met het internet.
Ik krijg onderin Google Chrome "Host vaststellen...". Ook in Microsoft Edge heb ik dan geen internet.

Door "probleem oplossen" te doen van het netwerk komt mijn laptop na een aantal minuten er achter dat de netwerkadapter opnieuw moet worden ingesteld. Deze stelt hij opnieuw in en voilá opgelost.

Ik krijg er wel de ziekte in dat ik dit iedere keer moet doen. Want dit kost me onderhand best veel tijd.

Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt?? En nog belangrijker... hoe los ik dit op?

Ik heb de laptop een aantal jaar geleden nieuw gekocht met Windows 7, daarna geüpgraded naar Windows 8 en nu naar Windows 10. Sinds ik Windows 10 heb, heb ik dit probleem.

Na menig Googlewerk heb ik de volgende opties al uitgeprobeerd:
Nieuwe drivers installeren
Oude drivers verwijderen en daarna de nieuwste installeren
DNS flushen
DNS vastzetten
Terugzetten naar windows 8.
WiFi uit en weer aan

Grappig is wel als ik vliegtuigmodus aan zet en weer uit, dan wil mijn wifi niet eens opstarten.

Ik heb nu ook regelmatig dat mijn systeem crashed. Ik krijg dan een mooi blauw schermpje met de :( waarbij staat IRQL_UNEXPECTED_VALUE en dan start hij opnieuw op. Ik weet niet of dit samenhang heeft met bovenstaand probleem, maar ik zet het er voor de zekerheid maar bij. Google gaf aan dat ik dan moet kijken naar het cijfer wat er achter staat.... dat staat er dus niet.

Wie heeft er een oplossing voor mijn netwerk probleem?
 
Laatst bewerkt:
Wat je kunt proberen is om in apparaatbeheer naar de eigenschappen van de netwerkkaart te gaan, de tab "Energiebeheer" kiezen en het vinkje weghalen bij: "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
Windows zal dan niet langer de internetverbinding uitschakelen bij inactiviteit, maar houd er wel rekening mee dat je accu wat sneller leeg gaat.
 
Hoi Buick,

Deze optie ga ik gelijk proberen. Mijn Accu is al een jaar aan vervanging toe, dus ik werk continue op netsnoer. Dus voor extra energieverbruik ben ik niet bang
 
Helaas heeft dit nog niet tot het gewenste resultaat geleid...
 
Opgelost

Het probleem met het blauwe scherm werd steeds en steeds erger.

Om dit probleem op te lossen, vond ik ergens op het forum het advies om het programma WhoCrashed te draaien.
Hierdoor heb ik meer informatie gevonden voor mijn probleem met internet én mijn blauwe scherm.

Advies hier was om de software van mijn videokaart en netwerkadapter te vernieuwen. Normaal geeft Windows Update deze updates aan, dus heb ik hier nooit op gezocht.

Het resultaat is dus dat beide verouderd waren en na het updaten zijn beide problemen opgelost

Tip voor degene die met een van de problemen te maken krijgt.... :D
 
Het probleem met "Host vaststellen" is helaas nog niet opgelost.

Regelmatig als ik mijn laptop opstart heb ik geen internet en blijft de browser hangen op Host Vaststellen. Na het draaien van "probleem oplossen" moet de netwerkadapter opnieuw worden ingesteld. Soms heeft probleemoplosser hier meerdere malen voor nodig. In een periode van 5 uur krijg ik dit nog 3 maal. Ik doe dan niets bijzonders... surfen, werken in Word/Excel of juist een spelletje. Gewoon van het een op het andere moment is hij het kwijt. Iemand een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan