skype inlog probleem - mogelijk door Microsoft veroorzaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcongevoelig

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
41
Hoi beste, weet niet of dit bericht in de juiste categorie staat - is me niet duidelijk.
Vanochtend vond ik 3 emails in mijn hotmail-inbox van Skype: wachtwoord veranderd, email bij voicemail geactiveerd en Geregistreerd emailadres bijgewerkt. Dat had ik niet gedaan! In email over emailadres stond:
Uw e-mailadres voor de account ******* is bijgewerkt tot oolpiujh99@hotmail.com.Ga naar uw account om uw wijzigingen te bekijken.

Hebt u niet om deze wijziging gevraagd? Neem onmiddellijk contact op met Skype's klantenservice als u denkt dat iemand op frauduleuze wijze toegang heeft gekregen tot uw account.

Skype

Ik ben onmiddelijk begonnen met wachtwoord (proberen) te wijzigen. Daarbij gebeurde 2 dingen:
1) als ik mijn emailadres in betreffend vakje typte en vervolgens op tabtoes klikte om naar Password te gaan, schoot ik door in een vervolgscherm waar Microsoft wil dat ik mijn skype account samenvoeg met Microsoft account. En dat wilde ik (natuurlijk) niet.
2) opnieuw gedaan. Nu naar vakje Password gegaan met muis. Kon er toen in komen. Password ingevuld => niet bekend. => scherm waarbij mogelijkheid nieuw Password wijzigingslink op te vragen. Gedaan. Ik ontving die in mijn hotmail-account. Klikte op link daarin: mooi scherm waarin 2 vakjes om een nieuw wachtwoord aan te maken => lukte. Vervolgens scherm met: nu inloggen met emailadres/skypenaam en wachtwoord => ging niet!! Boodschap: emailadres en wachtwoord geen match (of zoiets).
Diverse keren opnieuw geprobeerd, maar steeds zelfde resultaat en nu natuurlijk aan maximum en moet 24 uur wachten.

Daarbij hierop gegoogled: vond post ergens dat Microsoft graag ziet dat accounts worden samengevoegd, maar geen oplossing gezien die mij verder helpt.

Wie kan mij helpen? (kan pas morgen uitproberen ivm 24 uur)

Bedankt, Jan
 
Hallo Jan, vervelend zeg. Dan wellicht is het om beter dit te doen. Morgen na 24 uur.

https://login.skype.com/recovery?application=account&setlang=nl

Ook heel erg vreemd als je drie berichten krijgt van dezelfde zogenaamde skype ( is natuurlijk Spam, trap er niet in)

Hebt u niet om deze wijziging gevraagd? Neem onmiddellijk contact op met Skype's klantenservice als u denkt dat iemand op frauduleuze wijze toegang heeft gekregen tot uw account.

Dit is al vreemd als je het niet hebt gedaan.
 
Laatst bewerkt:
****, spam. Dat zou best kunnen. ben ik er deze keer mooi ingestonken. Normaliter ben ik daar toch attent op. :(
ik ga lezen waar je link naar verwijst. Alvast bedankt.
 
ach jé Manamama, dit heb ik gisteren al diverse keren geprobeerd, totdat 24 u geblokkeerd. Nu doe ik het opnieuw, krijg ik van Skype een email met Recovery code, echter nu voor een ander account. Weliswaar een account dat ook op dit emailadres van mij staat, maar dan van mijn moeder. Voor mijn account krijg ik niks toegestuurd.

Ik kan op site Skype ook alleen maar helptekst vinden, geen mogelijkheid tot rechtstreeks (chat)contact. Ook vervelend in dit geval.
 
oh ik vind zojuist alsnog een mogelijkheid op Skype site. Deze tekst:

My Skype account has been suspended or hacked

If you believe your account has been suspended, taken over, or compromised (hacked), there are steps you can take to regain access to your account. If your account is suspended, we’ll usually email you to let you know. If your account has been hacked, you'll probably notice suspicious behavior and may not be able to sign in.
My account has been suspended


We will temporarily suspend your account if:

We notice unusual activity, for example markedly different usage of your Skype Credit or subscription, that suggests someone other than you might have taken control of it.

You are disputing a payment (also called a chargeback), since this indicates that there is a problem with either your payment method or your account.

There is a violation of Skype’s Terms of Use.

If you’re having trouble signing in to Skype, if you receive an email from us or see an error message in Skype saying that your account has been suspended or blocked, here’s what to do.
I can sign in to my account

If you can sign in to your account but you can’t use paid services (for example, you can’t make a call using Skype Credit or a subscription), contact our customer service team through live chat. To start a chat:

Go to this support request page (you'll be asked for your sign-in details if you're not already signed in).
Choose Account and password and Cannot access paid services, then click Next.
Select Text chat support to chat with our team.

I can't sign into my account

If you’re not able to sign in to your account, go to the account recovery form to verify your identity.
When we've received your details, we'll check everything over and contact you as soon as possible. If we can’t verify your identity, you may have to answer some additional questions. If this is the case, we will contact you by email. *

If you’re unable to complete the account recovery request, please contact our Customer Service team.
If your Microsoft account has been suspended, you can sign in to unblock it.

*Emails from Skype might be directed into other folders (the Junk folder on Outlook, the Social folder on Gmail, or the Bulk folder on Yahoo! Mail). If you're expecting an email from Skype and haven’t received it, check these other folders.

I think my account has been hacked


If you think there is suspicious activity in your Skype account, you should report this to us. We’ll take the appropriate steps to help make sure further malicious activity is prevented, and help you secure your account.
Signs that your account has been hacked

Unexpected payments leaving your account.

You're unable to sign in with a known password.

Unknown contacts or conversations appearing in your Contacts or Recent list.

Calls from your account you don't recognize or didn't make.

Unexpected messages being sent from your account to known contacts.

Increased or reduced Skype Credit balance.


If your account has been hacked

If you suspect your account has been compromised, or if you’re unable to sign in, you should:

Run your computer’s anti-virus security to remove any malicious software or viruses.

Reset your Skype password (if you’re signing in with a Skype account) or change your Microsoft password (if you’re signing in with a Microsoft account). Make sure you choose a strong, unique password. You’ll need to know your registered email address to reset your Skype password. If you don’t know or don’t have access to the email address you used to register your account, we can help.

If you can’t reset your password, you will need to contact our Customer Service team. We’ll need to verify your identity before we can recover your account.

To find out more about your online security, safety and privacy, visit our security center.

** Ga het nu uitproberen. Deze tekst overigens is pagina:
https://support.skype.com/en/faq/FA10946/my-skype-account-has-been-suspended-or-hacked
 
bedankt weer manamama, maar via die weg heb ik het steeds gedaan. Probleem is nadat ik in het scherm kom van wachtwoord wijzigen, dat dat lijkt te lukken, maar vervolgens in het vervolgscherm om daadwerkelijk met het nieuwe wachtwoord in te loggen, gaat het mis, dan foutboodschap: skypenaam en/of emailadres en wachtwoord matchen niet (of zoiets). Iedere keer opnieuw.
Ik heb in ieder geval via de pagina die ik hierboven vermeldde Skype benaderd voor technisch support. Binnen 72 uur zouden ze moeten reageren. ben benieuwd.
Ondertussen zal ik nog eens de route volgen die jij me zo aanreikt.
 
Oke tot zover. Even afwachten dus. Het wordt steeds langer 72 uur. Oef.:shocked: Ben benieuwd. Wat een gedoe. Groet.;)
 
ik krijg een bericht dan van Skype gericht aan de accountnaam van mijn moeder. Die 'hangt' ook aan mijn emailadres. Echter op Skype site werd niet meer de keuze weergegeven dat ik kon kiezen voor welk account ik een nieuwe recoverings-code wilde hebben. Dus ...?
 
Skype organisatie heeft uiteindelijk de moeite genomen om mijn oorspronkelijke emailadres terug aan mijn account te koppelen. Vervolgens kon ik een nieuw wachtwoord aanmaken via de daarvoor te gebruiken schermen op de site.

Mijn probleem is hiermee opgelost.
 
Ik ben geen mod.... Om je te helpen. Kun je het hiermee.
Is je vraag opgelost, dan wordt het op Helpmij.nl gewaardeerd dat je de vraag ook deze status toekent. Dit kan je doen door op
Vraag is opgelost te klikken, in de blauwe balk of rechts onder in uw eerste bericht.

Opgelost%20status.gif


Op die manier weten andere mensen ook dat je geen hulp meer nodig hebt. Achter uw vraag komt dan een groen vinkje te staan.
Dit waren de basis beginselen om een vraag met bijlage op het forum te plaatsen.


Groet van manamana.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan