search.sidecubes.com virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenz

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
60
door een download geïnfecteerd met 'sidecubes' (en nog wat andere) virus.

met o.a. adwcleaner zojuist veel weg kunnen halen, behalve die verdomde sidecubes.com die zich heeft genesteld op de startpagina van de browser (IE) :evil:.

ik lees dat hij niet makkelijk te verwijderen is, maar dan vertrouw ik altijd weer op Helpmij :D

ben benieuwd.

grtz ~ Ruben
 
Hoi Hoi rubenz

Kijk maar even eerst in eigenschappen van Explorer daar achter aanhaling-tekens als maar wat verder is wis maar dit
en vervolgens draai maar nog eens AdwCleaner, na AdwCleaner herstarten PC je moet ..

Dit is een eenvoudige tip strakjes zal je ben zeker nog wat van andere gebruikers horen ..

n1c80p.jpg
Daar dus moet alleen maar "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" staan, en helemaal NIETS anders meer !

Ook is van belang voordat je PC herstarten zal kijk nog een keer bij Internet opties of jouw favoriete start-pagina goed genoteerd is zonder toevoegingen enz.. dus puur adres van je start-pagina moet als adres staan zonder wat anders ..
Exp2.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb de pc opnieuw opgestart. en er staat niets anders tussen de aanhalingstekens.

wel staat er dit bij 'beginnen in': %HOMEDRIVE%%HOMEPATH% is dit wel ok?
 
:confused: Hoe bedoel je ?? daar waar zal moeten ''C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" ??

En heb jij wel voordat je PC herstarten zal AdwCleaner gedraaid ?
 
malwarebytes did the job! thx voor het advies!
 
:confused: Snap niet is het wat ?? ...heb je opgelost ?

wat heb je gedaan ??
 
ik heb Malwarebytes (antivirus programma) gebruikt, en deze heeft het weggehaald.
 
Ach oke en nu heb je dus niet meer sidecubes.com ?? :( weet je dat zeker ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan