PC geen internet via kabel en niet via wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb een vreemd probleem: Mijn PC (Win 10) krijgt geen internet verbinding, niet via de kabel, niet via wifi en niet via kabel, rechtstreeks uit het modem.

Ik kan bijvoorbeeld mijn NAS wel bereiken via wifi -> router -> kabel -> NAS

Alle Wifi apparaten werken ook gewoon, een TV die direct via kabel is aangesloten werkt ook.

Maar....ik kan mijn NAS ook niet vanaf extern benaderen wat normaal wel mogelijk is.

Tot gisteren werkte alles normaal, ik twijfel nu of mijn PC netwerkkaart defect is, maar wifi werkt ook niet...
Ik kan mijn NAS niet van buitenaf benaderen, dus ligt het dan aan mijn router??
Maar intern kan ik wel gewoon bij mijn NAS, via mijn TV's en receiver kan ik ook gewoon bij de NAS voor video's en audio streaming.

De wifi dongel die ik gebruik is OK, want die gebruik ik nu gewoon via de laptop die ik nu gebruik.

Dus nogmaals, ligt het nu aan de router, iets met netwerk instellingen (ik heb de ethernet adapter al eens volledig, inclusief drivers verwijderd) en met een 'schone' netwerk aansluiting begonnen, maar het ligt niet aan de ethernet adapter want wifi doet het ook niet.

Dus ligt het nou aan mijn PC, router of mijn provider? Persoonlijk denk ik dat er intern iets gebeurt is.

Heb alle netwerk componenten al eens gereset of alternatief geprobeerd (ethernet op de PC, rechtstreeks op het modem, via wifi, switch gereset)

Switch zit overigens niet tussen mijn router en pc. PC is rechtstreeks op de router aangesloten, andere bekabelde apparaten direct op de router werken wel.

HELP ik weet het niet meer.

Iemand die dit herkend?

Ik hoor graag jullie tips.

Alvast bedankt.

Mvrgr,

Nossie
 
Laatst bewerkt:
Ik kan bijvoorbeeld mijn NAS wel bereiken
dus je netwerkverbinding, het lokale netwerk en de switch in de router zijn oke.

Uit je verhaal haal ik dat het gaat om de verbinding naar de buitenwereld.
Kun je via je browser inloggen in het modem?
De url is meestal http://192.168.aa.bb (aa en bb van dit lokale IP adres staan vaak op het modem)
Als dit lukt kun je namelijk de status van de wan verbinding uitlezen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Probleem opgelost. Eergisteren voor het afsluiten van de PC nog een update gedaan van AVG.

AVG verwijderd EN HEEL BELANGRIJK, er stond bij de instellingen/protocollen/services van de netwerkkaart ook een AVG 'iets' geïnstalleerd, (zelfs na het verwijderen van de AVG software), dus deze ook verwijderd.

Nu werkt alles weer, dus opgelost.

Mvrgr,

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan