VMWare: Kan geen netwerkmap op fysieke pc maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Als ik in VMWare workstation 12 player (de gratis versie) via 'Netwerkverbinding maken' een netwerkmap van mijn fysieke pc wil toevoegen (al zeer vaak zonder problemen gedaan) krijg ik nu de vraag of ik mijn netwerkreferenties wil invoeren (netwerkwachtwoord die ik ook gebruik in bijv. mijn mailprogramma) Maar dit lukt niet; merkwaardig is dat dit: 'WIN-BFEAISDQLRN\gvdven' (zie bijlage) getoond wordt. Ik heb geen idee wat het voorstelt.
Wellicht kan iemand mij helpen bij dit vervelende probleem

Werk met Windows 10, ook in VMware, maar 8.1 'in VMWare' reageert hetzelfde..

wachtwoord-window.png
 
WIN-BFEAISDQLRN zal de door VMWare bepaalde naam van je virtuele machine zijn. Je wilt een map gebruiken van je fysieke PC. Kies in dat schermpje dus voor het gebruiken van een ander account. Geef daar de gebruikersnaam en wachtwoord op die je op je fysieke PC gebruikt en geef dan bij Domein de naam van je fysieke PC in.

Is die map op je fysieke PC wel gedeeld? En heb je daar de gebruiker van de virtuele machine minimaal leesrechten gegeven?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie...

Volgens mij klopt alles. Naam van fysieke pc is GEORGE, en gebruikersnaam en wachtwoord moeten ook gewoon goed zijn; gebruik ik al jaren......

Gedeelde map nog eens even goed bekeken, maar alles staat op volledig gedeeld met de meest uitgebreide rechten. Ook het bekende handje: map.png

Nu printscreen van Windows 10...

wachtwoord-window-2.png
 

Bijlagen

  • wachtwoord-window-1.png
    wachtwoord-window-1.png
    16,9 KB · Weergaven: 133
Laatst bewerkt:
Opgelost!

Ik snap er echt niks van. In mijn hoofd zat gebrand dat dit met de aanmeldgegevens van Xs4all moest. Temeer dit met googelen een keer werd bevestigd. Die persoon was dus, net als ik, ook 'in de war'. Bovendien heb ik nog ergens opgeschreven dat het zo moest; beetje dom, moet ik zeggen. Ook mede, omdat het maar zelden nodig is om de aanmeldgegevens in te voeren. Alleen bij herinstallatie of zo.

Maar goed, het is dus gelukt met de aanmeldgegevens van Windows. Inmiddels in dikke letters opgeschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan