DVD Audio naar ALAC/m4a

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Berichten
62
Hallo allemaal

Zijn er onder jullie die weten hoe ik het Audio-deel van een DVD zou kunnen omzetten naar m4a/ALAC(Apple Losless)? Zijn daar (free) programma's voor?
Wie kan mij adviseren?
Graag simpele antwoorden want ik ben een leek met de computer...

Bij voorbaat dank!
Foppie
 
Heb ik zoiets nog nooit gedaan DVD naar m4a/ALAC maar weet ik wel dat je met WinAVI All-in-One Converter ( niet gratis ! ) dat zeer zeker kan ... :D

Gratis programma voor zoiets helaas ( sorryyy ) ken ik niet
2dwdzbl.gif


Misschien deze dan ?, maar deze weer .... ken ik ook niet :( -->>> KIJK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Als je met AAC ook tevreden bent dan kan XMedia Recode het omzetten, maar de DVD moet dan wel onbeveiligd zijn, denk ik (ik heb alleen getest met onbeveiligde (concert-)DVD's). Wordt dan met de extensie .aac opgeslagen.
Ook is M4A mogelijk, maar dat kan, vanwege het ambivalente gebruik van de extensie, zowel duiden op AAC als op ALAC codering.

Mediainfo geeft bij uitvoer van AAC uitvoerformaat aan dat het AAC (Version 4) (LC) is, bij M4A uitvoerformaat geeft Mediainfo aan dat het AAC (LC) is. Beiden dus (varianten van) AAC met Lossy Compression.

Voordat je de DVD opent in het programma alvast aangeven dat het Resultaat NIET naar Source path moet worden geschreven maar naar een map, anders crasht het programma zodra je hem de gekozen hoofdstukken laat coderen naar AAC formaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs:

Bedankt voor de tip. Ik kende het programma nog niet.

Ik heb het net getest op een DVD om alleen de audio te rippen naar FLAC, het werkt prima.

Het programma kan (zonder hulp) inderdaad alleen maar onbeveiligde DVDs/Blu-rays omzetten.
 
Laatst bewerkt:
dvdaudio naar 4ma

Dag Royonix

Het lijkt erop dat jij me het best heb geholpen met de Apple Ripper. maaar ozo waardeloos: ik heb Windows 10

Toch bedankt!