DVD Audio naar ALAC/m4a

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Berichten
62
Hallo allemaal

Zijn er onder jullie die weten hoe ik het Audio-deel van een DVD zou kunnen omzetten naar m4a/ALAC(Apple Losless)? Zijn daar (free) programma's voor?
Wie kan mij adviseren?
Graag simpele antwoorden want ik ben een leek met de computer...

Bij voorbaat dank!
Foppie
 
Heb ik zoiets nog nooit gedaan DVD naar m4a/ALAC maar weet ik wel dat je met WinAVI All-in-One Converter ( niet gratis ! ) dat zeer zeker kan ... :D

Gratis programma voor zoiets helaas ( sorryyy ) ken ik niet
2dwdzbl.gif


Misschien deze dan ?, maar deze weer .... ken ik ook niet :( -->>> KIJK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Als je met AAC ook tevreden bent dan kan XMedia Recode het omzetten, maar de DVD moet dan wel onbeveiligd zijn, denk ik (ik heb alleen getest met onbeveiligde (concert-)DVD's). Wordt dan met de extensie .aac opgeslagen.
Ook is M4A mogelijk, maar dat kan, vanwege het ambivalente gebruik van de extensie, zowel duiden op AAC als op ALAC codering.

Mediainfo geeft bij uitvoer van AAC uitvoerformaat aan dat het AAC (Version 4) (LC) is, bij M4A uitvoerformaat geeft Mediainfo aan dat het AAC (LC) is. Beiden dus (varianten van) AAC met Lossy Compression.

Voordat je de DVD opent in het programma alvast aangeven dat het Resultaat NIET naar Source path moet worden geschreven maar naar een map, anders crasht het programma zodra je hem de gekozen hoofdstukken laat coderen naar AAC formaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Tijs:

Bedankt voor de tip. Ik kende het programma nog niet.

Ik heb het net getest op een DVD om alleen de audio te rippen naar FLAC, het werkt prima.

Het programma kan (zonder hulp) inderdaad alleen maar onbeveiligde DVDs/Blu-rays omzetten.
 
Laatst bewerkt:
dvdaudio naar 4ma

Dag Royonix

Het lijkt erop dat jij me het best heb geholpen met de Apple Ripper. maaar ozo waardeloos: ik heb Windows 10

Toch bedankt!

Misschien zijn er nog andere suggesties van iemand?
 
Wat is er mis met de tip van dnties? XMedia Recode kan audio van DVD opslaan als .m4a.
 
:confused: Windows 10 dus ...ooch jej .....dan is het geen wonder dat je heleboel programma's nog niet werken dit heeft met compatibiliteit enz..etc. te maken uiteindelijk toch zoals genoemd W10 dat is ...

kijk ind. of tip van dntie wat helpen kan ? :(
 
@M4RC0: XMedia Recode maakt er lossy AAC bestanden van, bij beide keuzes (AAC of M4A), dus geen lossless ALAC bestanden, zie mijn vorige posting.

Alternatief zou de topic-starter mogelijk ook geholpen zijn met eerst DVD coderen naar FLAC via XMedia Recode en dan een andere converter gebruiken die FLAC naar ALAC kan omzetten (dus lossless naar lossless).
Ik heb overigens geen programma's daaromtrent paraat (ik werk niet met het ALAC formaat).

Tijs.
 
DVDadudio nar 4ma

Hallo allen

Wat betreft MediaRe. Mijn ESET antivirus geeft aan dat het mogelijk niet veilig is en dan ben ik altijd beducht om toch door te gaan. Daarnaast is mijn software (bijna zeker) beveiligd.

Toch bedankt!

Foppie
 
Any Audio Converter beweert FLAC naar ALAC om te kunnen zetten. Zo te zien wordt OpenCandy/Wajam geïnstalleerd als je niet zelf ingrijpt (uitvinkt en op Weigeren klikken) tijdens de installatie, dus je bent gewaarschuwd.

Zelf adware removers gedraaid ná de installatie van Xmedia Recode, en die vonden niets, maar je kunt natuurlijk altijd dergelijke adware removers draaien na installatie. Denk aan AdwCleaner en Junkware Removal Tool.
Natuurlijk helpt dit alles niets als de DVD's (nog) beveiligd zijn en je dus XMedia Recode niet kunt gebruiken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
m4a kan blijkbaar lossless en lossy audiostromen bevatten. Als het perse lossless moet zijn, dan inderdaad eerst naar FLAC of WAV rippen en vervolgens omzetten naar ALAC.

Omzetten naar ALAC kan m.b.v. xrecode II:

http://xrecode.com/

Ik heb het zojuist even uitgetest. De output komt in een .m4a container, maar is wel degelijk ALAC.
 
Laatst bewerkt:
Nog een aanvulling:

Ik gebruik ook ESET, maar ik krijg helemaal geen melding m.b.t. XMedia Recode.

Wat betreft beveiligde DVDs/Blu-rays:

Je kunt XMedia Recode gebruiken in combinatie met AnyDVD of DVDFab Passkey Lite. Deze programma's verwijderen op de achtergrond de beveiliging van de DVD/Blu-ray. DVDFab Passkey Lite is gratis, AnyDVD is commercieel.

http://www.dvdfab.cn/free.htm
http://slysoft.com/nl/anydvdhd.html
 
DVD m4a

Hi M4RCO

Ik heb het meerdere malen geprobeerd met ESET (Smart Security) en telkens is het adres geblokkeerd i.v.m potentiële dreiging. Ja. en dan riskeer ik het toch liever niet.

By the way: ALAC is inderdaad hetzelfde als m4a, maar dan onder de merknaam Apple, zeg maar.

Foppie
 
Ik zie nu dat er wat misleidende advertenties met "Start Download" op die site staan. Normaal zie ik ze niet omdat ik een ad blocker gebruik in mijn browser.

Hier is een directe link naar de setup van het programma:

http://www.xmedia-recode.de/download/XMediaRecode3263_setup.exe

Het programma werkt i.i.g. prima.

EDIT:

Je zou ook DVD Audio Extractor kunnen proberen:

http://www.dvdae.com/

Hiermee kun je audio van een DVD direct in ALAC omzetten. Het is een commercieel programma, maar je kunt het voor 30 dagen gratis proberen.
 
Laatst bewerkt:
DVD m4a

Dankewel M4RCO !! Het is gelukt!!

Nog één dingetje: Ik heb vaker dat een site (naar mij idee soms overbodig) geblokkeerd word. Is daar wat aan te doen met de ad-blokker waarover je schrijft?
Is dat ook ergens te downloaden, misschien? En if so, is dat dan veilig te gebruiken? (Ik ben een leek op ICT-gebied!)

B v d

Foppie
 
DVD 4ma

Dank voor alle adviezen!! De zaak is hiermee verholpen en beëindigd

Nogmaals dank!
Foppie
 
DVDAudio naar ALAC m4a

Hallo M4RCO

Ik heb te vroeg gejuicht. De eerste bleek geen beveiliging te hebben, en gaf geen problemen. Ik heb een tweede die wel beveiligd is en daarmee lukt het vooralsnog niet. Je zei dat je werkt met Xmedia recode in combinatie met dat Fab9 programma. Mijn vraag is nu: Hoe werkt dat combineren nu precies? Graag simpele uitleg...

Bij voorbaat dank!
Foppie
 
Beste foppie, ik heb je twee topics samengevoegd, aangezien je in je laatste vraag aangaf dat je vraag alsnog niet was opgelost. Tevens de status terug gezet naar "niet opgelost".
 
Zoals ik al eerder aangaf werkt DVDFab Passkey Lite (en AnyDVD) op de achtergrond. Zodra je een DVD in je speler doet wordt de beveiliging automatisch verwijderd. Vervolgens kun je met XMedia Recode de audio kopiëren.

Zorg dus dat het programma is geïnstalleerd en gestart is. Meer hoef je niet te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan