Kun je een CD reinings CD ook in DVD speler gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Ik heb al jaren een CD reinigings CD CDL-07. Voor CD apparaat reinigen prima maar nu lijkt het nodig de laser van de DVD recorder te reinigen. De reinigings CD laat in de beschrijving de DVD totaal links liggen en dat zou er op kunnen duiden dat DVD machines niet geschikt zijn. Anderzijds heb ik dat ding al jaren en mogelijk was de DVD er toen nog niet. Op internet vind ik totaal geen informatie 0f dat wel of niet kan. Iemand die het weet? Bij zoeken op afbeelding kwam ik deze tetgen https://www.conrad.nl/nl/beco-reinigings-cd-776251.html op het ook dezelfde CD en ook hier geen woord over renigen van DVD.
 
Laatst bewerkt:
:) Hoi hoi Leadbelly

Of jij DVD Player met deze dezelfde reiniging set van CD Player schoon maakt is het helemaal geen verschil en kan geen kwaad ! :D

Kijk maar bijv. als je dat zoekt onder de naam DVD Lensreiniger of DVD Lens reiniging set ... ook op absoluut dezelfde weg kom je dan ..:D

Een voorbeeld heb je hier en kijk staat en CD en DVD reiniger dat is -->> KLIK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt toch anders. Allereerst gaat er niks kapot en dat is het belangrijkste, maar de reinigings CD start niet op in de DVD rec. Hoewel de recorder audio kan lezen en er audiofiles op de CD staan doet het ding er niks mee.
 
Zit de DVD speler in een desktop of notebook?
Indien de eerste, koop een nieuwe, voor 15 tot 20 euro heb je er eentje.

Heb nooit zo'n ding hoeven te gebruiken .....
 
:D Nee geen zorgen dus...

Nu gaat niet om welke player wat lezen kan, maar om een lens te reinigen en alle lens reinigers hebben ze absoluut dezelfde bedoeling ..:thumb:

In verre verleden heb ook af/en toe gebruikt maar nu lang zoiets nie meer gedaan ..
 
Laatst bewerkt:
Zit de DVD speler in een desktop of notebook?
Indien de eerste, koop een nieuwe, voor 15 tot 20 euro heb je er eentje.

Heb nooit zo'n ding hoeven te gebruiken .....
Het gaat om een kwalitatief goede kopieermachine (DVD-video) Het blijkt echter dat de zelfgebrande DVD niet goed is. Op slechts één machine van mij werkt die goed, op alle andere niet of haperend. Gewoon een nieuwe maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan