Konig csusbvg100 video grabber

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaphark

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2012
Berichten
246
Hoi,

Ik heb recent een konig csusbvg100 video grabber aangeschaft om de beelden van mijn oude Hi8 camcorder naar PC over te zetten. Heb de drivers geïnstalleerd en de grabber aangesloten op de camera. Ik gebruik het programma VirtualDub. Dit gaat allemaal goed, ik krijg beeld en geluid te zien.

Het enigste probleem is dat het beeld op zwart/wit blijft, terwijl als ik de Hi8 met een composite boven op m'n TV aansluit, is het gewoon in kleur.

Heb dit al geprobeerd:

Verschillende software
PAL_* combinaties veranderd
S-video en composite apart geprobeerd
Driver opnieuw geïnstalleerd
Op een andere PC geprobeerd

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

Erg bedankt!
 
Is het reallife screen ook in zwart wit in virtualdub, of pas na de opname actie?
 
Vreemd, misschien een instelling in de driver van je grabber aanpassen. Of kabeltje zit niet goed.
Zelf heb ik ook een usb grabber, maar in combinatie met power director en gewoon beeld en geluid zoals het hoort.
 
Het lag dus waarschijnlijk aan VirtualDub, heb Ulead VideoSutdio geprobeerd, en na het opnieuw installeren van alle drivers krijg ik nu opeens wel kleur.

Alles werkt dus, maar zodra ik probeert te capturen, krijgt de video geen geluid, terwijl de preview wel gelijk heeft, vreemd weer :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan