oude LP-player linken met computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Beste Helpmeiers!

Ik hoop, dat dit bericht hier thuishoort, ik neem maar aan van wel.

Ik heb een best wel goeie Lp-player, zo een die vroeger op een tuner versterker werd aangesloten met van die tulpconnectors. Ik vraag mij af of ik die LP-player op een niet al te moeilijke manier zou kunnen aansluiten op een modern systeem, bijv. een geluidsinstallatie, computer, met andere woorden, door middel van iets dat bijvoorbeeld 'eindigt' in een USB stekker. Of is dat te wild gedacht?

Hoop van jullie te horen, alvast dank

Dirk
 
Goedemorgen denetoet

I.v.m. jouw oude LP Player helaas weet ik niet of je omtoveren zou kunnen en naar PC aan te sluiten :(
maar weet ik dat zijn zeker ook ontelbare moderne Dj apparatuur welke elke ook naar PC je via USB aansluiten kan enz..

Als je proberen aansluiten toch wil kijk even of je zoiets nodig hebt ? -->> KLIK !

I.v.m. beetje oude platenspeler misschien hier voor jou vind je wat ? --->> KIJK HIER !
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst, voor platenspelers hebben we een eigen sectie.

Je oude platenspeler kan je niet direct op je pc aansluiten zonder tussenkomst van een versterker.
Je zou in dat andere geval idd kunnen kijken voor een eerder geopperde usb platenspeler.
 
Allemaal bedankt voor jullie tips! Ik ga nu kijken welke ik zal toepassen. Groeten van Dirk
 
Ben het niet met Jackall eens. De platenspeler heeft al tulp (cinch) aansluitingen, dus zo oud is het nog niet. Het volumeniveau van tulp is voldoende voor rechtstreeks gebruik op moderne apparatuur. En dus ook voor omzetting naar USB. Was het een oude DIN aansluiting geweest, was het idd een ander verhaal.
 
@RogerS, een platenspeler heeft zelf geen voorversterker met riaa correctie, die in een voor of combi vesterker zit, en dan heb je een vreemde geluidscurve bij opname op een computer, @BikerBill64 linkte er al eentje.
Zoek maar op riaa.
 
Als muziekpurist moet ik je gelijk geven, maar vraag me af hoeveel mensen het verschil merken. En 10 tegen 1 dat het prachtig geconverteerde resultaat wordt opgeslagen als MP3 of wordt afgespeeld via oortjes van € 1,- bij de Action.
 
Lol, enige echte is live muziek zonder verdere elektronische manipulatie, elke opname en weergave is gemanipuleerd en zou je ook kunnen bestempelen als niet zuiver.....
 
Klopt @Lange Pier,
Maar ja, krijg veel bands niet mee als ik onderweg ben of ze willen niet bij mij thuis komen (voor niks). :p
 
Vreemd hè? je zou toch denken dat ze dat met alle plezier zouden willen doen voor een biertje en een paar pinda's.
 
Als muziekpurist moet ik je gelijk geven, maar vraag me af hoeveel mensen het verschil merken. En 10 tegen 1 dat het prachtig geconverteerde resultaat wordt opgeslagen als MP3 of wordt afgespeeld via oortjes van € 1,- bij de Action.

Neem van mij aan dat geluid van een draaitafel welke zonder RIAA convertor versterkt wordt niet om aan te horen is. Verder is het van belang wel type element je gebruikt. Elementen van kinderspeelgoed hebben best wel een sterk signaal maar zeker geen kwaliteit, de wat duurder MM elementen hebben een stuk zwakker signaal en als je echt een goed signaal wilt dan kies je voor een MC element maar dan moet je zeker een voorversterker (met RIAA convertor) gebruiken. Je kunt een voorversterker rechtstreeks op de audiokaart aansluiten. Voor wat betreft USB draaitafels, een aantal geven pas met een naalddruk van 4 gram een enigszins acceptabel geluid. Je kunt je platen dan zeker nog 2 x draaien, dan zijn ze versleten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan