Opeens geen toegang meer tot cd-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik kan opeens geen cd's meer lezen/afspelen in mijn cd-/dvd-laatje (desktop computer). Als ik er een muziek-cd in stop opent de Mediaplayer niet meer automatisch, en als ik dan onder Computer dubbelklik op Dvd-rw-station, krijg ik de mededeling "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item." Overigens ziet de computer wel dat ik er een audio-cd in heb gestopt (onder Computer staat: "Dvd-rw-station (E:) Audio CD". En ik kan wel een software-cd verkennen.

Ik heb niets veranderd aan mijn instellingen, gebruik al 3½ jaar Windows 7, ben de enige gebruiker op deze pc (met alle rechten), op Default en Openbaar na.
Hopelijk kan iemand me helpen... alvast bedankt!
 
Pleeg een systeemherstel in veilige modus naar een datum van voor het probleem, werkt dat?
 
Nee, de enige datum waarnaar ik terug kan met Systeemherstel is gisteren.
 
Wel in veilige modus gedaan en oudere herstelpunten aangevinkt?

Anders in apparaatbeheer de dvd drive deïnstalleren en rebooten proberen.
 
Hallo Pier,

Ik heb gedeïnstalleerd en toen heropgestart, maar er verandert niet veel. Dubbelklikken op het Dvd-rw-station (of rechtsklikken en kiezen voor Afspelen) levert weer het venstertje op met de tekst ""Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat..." enz., en rechtsklikken + kiezen voor Openen geeft een keurige lijst van de tracks op de cd te zien. Op zo'n track kan ik dan trouwens wel dubbelklikken en dan klinkt de muziek. Waarom wil hij dat dan niet direct, op niveau 1, voor de hele cd doen?, vraag je je af.
 
Heeft iemand nog een suggestie voor mijn probleem? [Cd afspelen in cd-laatje wil niet, krijg mededeling: "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item."]
Ik kan wel een cd branden en de audio-cd wel verkennen, maar niet afspelen.
 
Wat doet de pc als je hem opstart van een Linux Live-cd ( in probeer-modus , dus niet installeren ), speelt hij dan wel af of weigert hij dan ook..?
 
Hallo Scrapheap, ik weet niet wat Linux Live-cd is en heb die ook niet.
 
Ik heb het bericht gelezen en de LiveCd gedownload, maar op cd branden is niet mogelijk, want hij is 1,1 GB. Is er geen andere oplossing?
 
De bedoeling is om hem te branden als ISO, niet als data-cd.
Als je Imgburn gebruikt moet dat op een normale cd passen.
Zo niet, neem dan een usbstick van 2 of 4 Gb en gebruik Rufus om m.b.v. de ISO een opstartbare stick te maken, dat werkt hetzelfde..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan