netwerk valt steeds uit na pc 1 dag stil te hebben gestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo

mijn netwerk geeft geen internet verbinding als me pc een tijd uit heeft gestaan.
ik gebruik even voor het gemak windows 7 home editie.
ik herstel eht als volgt:

ik ga naar: netwerkcentrum
vervolgens: adpaterinstellingen wijzigen
en zie hier bij lan verbinding: netwerk 2, onbekend netwerk staan
als ik hierop rechts klikt en uit schakel en erna weer inschakelt is me probleem verholpen.
het probleem dat me netwerk weer uitvalt is als me pc een tijdje uit heeft gestaan.

iemand sugesties?
 
Ik heb een soortgelijk probleem enige tijd geleden gehad met een draadloze netwerkadapter, deze wilde nergens meer mee verbinden nadat ik de laptop uit de slaapstand haalde.

Het hielp in dit geval om de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen." in te schakelen. Deze optie staat op het tabblad "Energiebeheer" in de eigenschappen van het apparaat in Apparaatbeheer.

Misschien helpt het voor jou.
 
stond hij al op en ik heb geen draadloos netwerk.

echter vermoed ik het probleem zit in een 2e netwerk die hij herkent in netwerkcentrum.
1= netwerk 2
2= onbekend netwerk.
als ik omschrijf in #1 ik de verbinding afsluit en aanzet zie ik nu enkel staan netwerk 2 in netwerkcentrum.

blijkbaar herkent hij dus nog een netwerk. (misschien wifi)
hoe dan ook.... blijft me even een raadsel, en blijft irritant werken.
ik heb er voorheen geen last gehad, en er zijn geen aanpassingen gedaan.
 
nog altijd het zelfde probleem.

Echter hebben we een 2e pc in huis die wel problemen heeft met slaapstand (valt pc uit)
deze pc zit wel op zelfde netwerk. (huiskamer)
Ik zelf zit op pc boven.

maar pc beneden heeft geen last van internet uitval.
zou t dan toch komen de pc beneden de veroorzaker is? (lijkt me wel heel vaag dan tot onmogelijk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan