Wel ping, geen internet (andere pc's wel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

19hunter91

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Berichten
710
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met de internetverbinding op een laptop. (Lenovo Z580, Windows 7 Home Prem x64)
Ik kan er namelijk niet meer mee browsen.
Verschillende browsers geprobeerd (IE, Chrome & Portable FireFox)
"Deze pagina kan niet worden weergegeven" is de melding. Maakt niet uit welke website google.nl, youtube.com, helpmij.nl, niks doet het.
Zowel bekabeld als via Wi-Fi.

Pingen lukt echter wel. 8.8.8.8 gaat met 13ms.
De Steam-cliënt logt ook gewoon in (kan alleen geen spellen spelen, doordat er geen internetverbinding schijnt te zijn)

Ik heb de Lan-drivers al opnieuw geinstalleerd.
ipconfig /release /renew /flushdns / registerdns bieden geen oplossing.

Frappant is dat het Netwerkcentrum zegt dat ik wel internetverbinding heb.
Naamloos.png

Andere pc's op dezelfde modem werken wel (ik typ er nu dit bericht op)

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,
Hunter
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd een andere DNS te gebruiken?
 
Geen uitroeptekens in apparaatbeheer.

Ik heb zowel de OpenDNS als Google Public DNS geprobeerd.
 
Probeer deze anders :

vanuit admin commandprompt :

netsh int ip reset
netsh winsock reset


Daarna systeem rebooten
 
Naar win 10 geupgrade? Deed het internet het gister wel? Zo ja systeem herstel doen van gisteren of eergisteren
 
Windows 7, geen upgrades gedaan.
Er zijn geen herstelpunten beschikbaar :confused:

de netsh commands hebben geen oplossing geboden helaas.
Ik kan nu wel ook m'n online vrienden zien in Steam, dat is nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Wat krijg je als je een ping of tracert doet naar bv www.nu.nl? Kun je wel zien of het domein wordt omgezet naar een IP?
 
Ping:
Ping-aanvraag kan host www.nu.nl niet vinden.
Controleer de naam en probeer het opnieuw.

Tracert:
Kan naam van doelsysteeem www.nu.nl niet omzetten.
 
Laatst bewerkt:
Als hij het daar omzet naar een IP adres dan lijkt mij dat er in ieder geval met de DNS niets mis is en zou de oorzaak elders in de pc kunnen liggen. Als er een DNS probleem zou zijn dan zou hij nl ook in de commandprompt het IP niet omzetten.

Heb je al een geer gescand op spyware/malware?
Laat anders voor de zekerheid Malwarebytes en AdwCleaner er eens op los, kijken of er misschien iets is wat je verbinding overneemt.

Edit: Probeer eens in veilige mode met netwerkondersteuning te starten en kijk dan eens of browsen wel lukt
 
Laatst bewerkt:
Hij zet het niet om naar een IP adres. Sorry ik had het verkeerd geformuleerd.
Aangepast nu ;)

AdwCleaner kon niks vinden.
MalwareBytes krijg ik niet geinstalleerd.
Mbam install.png

Ik heb nu een veel oudere versie van MBAM geinstalleerd (2010)
Ik moet nog even Rules en een nieuwe database importeren, voordat ik kan scannen.
 
Laatst bewerkt:
Die error lijkt erop dat .Net framework niet of niet goed geinstalleerd is.

Als je ipconfig /all geeft wat staat er bij je DNS?

Verder kun je nog even proberen om te kijken of je in veilige mode met netwerk wel iets kunt doen?
 
Ik krijg alleen dit: Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.

Wat zegt de windows probleemoplosser zelf trouwens? (rechtsklikken op netwerk icon en probleem oplossen)
Ziet die wel een probleem?
 
Ik krijg de melding "Het probleem kan niet met Probleemoplossing worden vastgesteld."

Poging twee voor bijlage Ipconfig:
ipconfig.png
 
Lijkt er allemaal goed uit te zien. Blijft als een van de weinige opties toch malware of spyware over maar lastig als malwarebytes niet geinstalleerd kan worden, al is dat vaak al een aanwijzing dat er iets mis is.
Je zou nog eens in je logfiles kunnen kijken of daar een aanknopingspunt staat en voor de zekerheid even je browsers naar fabrieksinstellingen zetten en alle addons uitschakelen.

Je hebt niet toevallig een Hirens Boot cd waarmee je kunt starten en testen?

http://www.hirensbootcd.org/download/
 
Volgens mij lijkt het er op dat je een statische ip en dns hebt ingegeven.
Verwijder alles eens, en zet het ip eens op automatisch verkrijgen.
Kijk dan nog eens of je dan wel normale verbinding hebt.
Die 8.8.8.8 bij je dns is volgens mij een omleidingsroute geweest tijdens de grote ziggo storing een tijdje terug.
 
Gebruik je TuneUp Utilities?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er allemaal goed uit te zien. Blijft als een van de weinige opties toch malware of spyware over maar lastig als malwarebytes niet geinstalleerd kan worden, al is dat vaak al een aanwijzing dat er iets mis is.
Je zou nog eens in je logfiles kunnen kijken of daar een aanknopingspunt staat en voor de zekerheid even je browsers naar fabrieksinstellingen zetten en alle addons uitschakelen.

Je hebt niet toevallig een Hirens Boot cd waarmee je kunt starten en testen?

http://www.hirensbootcd.org/download/

Ik heb een oude MBAM kunnen installeren, daarin heb ik de nieuwe virusdatabase geimporteerd (via een andere pc). Deze vind echter helemaal niks.
Ik kan even een cd'tje branden, al ben ik niet bekend met Hirens.

Volgens mij lijkt het er op dat je een statische ip en dns hebt ingegeven.
Verwijder alles eens, en zet het ip eens op automatisch verkrijgen.
Kijk dan nog eens of je dan wel normale verbinding hebt.
Die 8.8.8.8 bij je dns is volgens mij een omleidingsroute geweest tijdens de grote ziggo storing een tijdje terug.

De 8.8.8.8 komt omdat ik zowel OpenDNS als Google PublicDNS als Automatisch verkrijgen geprobeerd heb op deze laptop.
Niks schijnt te werken.

Gebruik je TuneUp Utilities?

Enkel de Boot Optimizer van Lenovo zelf, staat standaard geïnstalleerd op de laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan