Kast zoemt iritant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verkoper heeft er naar eigen zeggen iets aan gedaan, maar geen enkel effect. Als HD uit staat is het systeem fluisterstil, als de HD gaat draaien (althans, dat vermoed ik) gaat de kast waanzinnig brommen en heeft bovendien een zeer hoge pieptoon, zacht en irritant.
Ik heb dus deze HD, hoe staat die bekend? Is een nieuwe HD een optie? Of een 5400 schijf?

Als ik op een bepaalde manier redelijk zacht op de bovenkant van de kast druk is het gebrom weg, duidt dat nog ergens op?
 
Laatst bewerkt:
Om dit te controleren: kan ik ergens mijn harde schijf bedienen, om hem aan/uit te zetten?
 
Dat is heel goed mogelijk dat het de HD is.

Er zijn vele manieren om een luidruchtige HD stiller te maken.
Hier is er een die niet alleen heel goedkoop is, maar ook echt werkt: https://www.youtube.com/watch?v=9EV6pLzcRb0
Ik heb dat zelf al twee keer toegepast en met groot succes. De PC werd fluisterstil.
 
Hoi


Nog even verder al hij zo bromt zou toch even naar de winkel terug en vragen of ze de hdd wat geluidsvriendelijker willen monteren
 
Om dit te controleren: kan ik ergens mijn harde schijf bedienen, om hem aan/uit te zetten?
 
Wat snap je niet..?
Het antwoord daarop is al meermaals gegeven: dat kan niet.
De enige optie is de schijf fysiek te ontkoppelem, d.w.z. de voedings- en datakabel er af te halen maar daarvoor moet je de kast open maken en dat is voor jou garantie-technisch niet mogelijk.
Je moet er dus mee terug naar de verkoper.
 
Het antwoord daarop is al meermaals gegeven: dat kan niet.

Waar zie je staan dat het meermaals gegeven is? Ik nergens. Kan het ook bijna nietgeloven. Elk apparaat kan toch uitgeschakeld worden (bv. via Apparaatbeheer)? Durf het alleen zonder aanwijzingen/hulp niet aan.

Maar goed: loskoppelen is dus de enige optie? Maar werkt de computer dan wel door? Win10 staat op de SSD.

Kan het nog iets anders zijn dan die HD? Verkoper heeft inmiddels de voeding vervangen, maar had geen resultaat. Tot nu toe werkt hij prima mee, maar ik ben er nu 5 keer geweest en dat was met min ALDI-computers nooit. Begint te vervelen...

Als ik na een tjidje werken van de SSD in bv. Mijn Documenten ga zoeken (op de HD) begint het ding te zoemen. Is die aanwijzing een duidelijk genoeg?
 
Andere vraag: is het mogelijk deze HDD langzamer te laten draaien via Windows oid.? Misschien maakt dat verschil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan