• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combinatie lijst genereren

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Als ik het goed begrijp wil je zeg maar een Country-from & to selectie maken en vervolgens een lijst tevoorschijn halen welke mogelijkheden er allemaal zijn tussen de twee gekozen landen? - Dat kan namelijk wel, maar dan moet je wel databases creëren met alle mogelijke variabelen tussen elk land. Heb je die al ?

Het resultaat zou een lijst met unieke mogelijkheden moeten zijn.

Lijst A & Lijst B.
Welke mogelijkheden zijn er om met elke combinatie Lijst A + lijst B.

Ja, dat kan.

Dan krijg je de combi NL - NL

VBA is een optie, maar ik kan niks schrijven in VBA. Dus het zou iets moeten zijn wat ik in een macro kan plakken.

Of toch met VBA?

Code:
Sub VenA()
ar = Sheets(1).Columns(6).SpecialCells(2)
ar1 = Sheets(1).Columns(7).SpecialCells(2)
ReDim ar2(1 To (UBound(ar) - 1) * (UBound(ar1) - 1), 1 To 2)
For j = 2 To UBound(ar)
    For jj = 2 To UBound(ar1)
        t = t + 1
        ar2(t, 1) = ar(j, 1)
        ar2(t, 2) = ar1(jj, 1)
    Next jj
Next j
[A2].Resize(UBound(ar2), 2) = ar2
End Sub

Bijlagen

Top; beide werken.

@VenA. Waar wordt de range van combinaties bepaald ?
Als ik het aantal mogelijke landen uitbreidt naar 50 & 60. Neemt de macro dit dan mee?

of

Code:
Sub M_snb()
   Cells(10, 1).Resize(3, 2) = [index(transpose(F2:F3) & "_" & G2:G4,)]
End Sub

Index zorgt ervoor dat de gebieden F2:F3 en G2:G3 als volledige gebieden worden beschouwd en doorlopen (zoals in een matrixformule). Gebruik je index niet, dan komt ie niet verder dan de eerste waarde van ieder gebied (net zoals een matrixformule die niet met ctrrl-shft-enter ingevoerd is).

Laatst bewerkt:
snb, en als ik die waarden niet in 1 cel maar gesplitst in 2 cellen wil hebben kan dat dan ook zo mooi?

Bijv.

Code:
   sn = [index(choose(transpose(row(1:2)),choose(int((row(1:6)-1)/3)+1,F2,F3),choose(mod(row(1:6)-1,3)+1,G2,G3,G4)),)]

Cells(10, 1).Resize(UBound(sn), UBound(sn, 2)) = sn

snb, grappig maar geen echte optie :D
ik denk dat een loopje dan eenvoudiger is.
dan kun je gelijke de lege cellen er uit halen.

bedankt voor de uitleg over index :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan