ip camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanyu

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
43
Geachte helpers,

Ik heb dringende hulp nodig bij het volgende.Dit is nl de derde dag dat ik ermee bezig ben en krijg het maar niet voor elkaar.
Ik heb een ip cameratje gekocht voor in mijn vogelnest kastje. Het oorspronkelijk ip adres van de camera was 192.168.1.10 Ik heb hem aan de router gehangen.
Mijn router heeft als gateway 192.168.2.1
Hoe of wat ik gedaan heb weet ik niet precies meer, maar nu heeft de camera als IP adres 192.168.2.103 Prima zou u zeggen en ik heb ook beeld waar ik heel blij mee ben, maar nu, als ik de draad van de router afhaal heb ik geen beeld meer. Dit probleem hebben heel veel mensen heb ik op het web gelezen. Ik heb mij suf gelezen en alle oplossingen die er staan toegepast, maar niets nog steeds geen beeld.Wel bedraad maar niet draadloos. Wat heb ik toch fout gedaan. Is er misschien iemand van u die mij via teamviewer wil helpen? Ik wil daar heel graag een vergoeding voor geven of een sinterklaas kadootje.
Ik kan de camera niet resetten omdat daar op de camera geen mogelijkheid toe is. Gelooft u mij dat ik echt, maar dan ook echt alles gedaan heb wat in mijn vermogen is. Wie o wie wil in mijn computer kijken en een oplossing geven.
Ik wacht in spanning af en hoop op een positief bericht.
Ik wens u allen een fijne dag en geef de hartelijke groeten,

Sanyu

Modedit: Titel aangepast, help mij alstublieft zegt niets over de vraag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begin eens met te vertellen om welk merk & type IP-cam het gaat..?
Bedraad aan de router krijgt de camera een IP van de DHCP-server van de router, dat zou ook het geval moeten zijn bij een draadloze verbinding met de router.
Als je de IP-cam rechtstreeks ( AD-HOC ) met je pc verbindt, dus buiten de router om, ligt dat iets anders.
Ik snap op dit moment niet veel van je verhaal, o.m. hoe de IP-toewijzing van de IP-cam via WiFi verloopt..?
 
Beste Scrapheap,

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik heb de camera uit china laten komen. Het is een mini-ip camera. In Nederland kan ik zoiets niet kopen voor in het nestkastje. Ik woon net over de grens in Duitsland. Het cameraatje had dus een ip adres en dat was 192.168.1.10 Er zat dus een beschrijving bij en o.a. software om de camera te vinden en te bekijken. Dus zoals het moest de kabel aan de router gehangen. In de devicemanager moest ik een ip adres handmatig en dat heb ik gedaan. De gateway van de router is 192.168.2.100. Ik heb de camera dus een ip adres gegeven en wel 192.168.2.103 ik heb dus camera beeld. Maar nu wil ik de draad uit de router halen om draadloos verder te gaan, maar dan geen beeld.
Ik hoop dat u er nog iets van begrijpt. Ik ben geen kei op dit gebied en ben al blij dat ik beeld heb. Ik hoop dat u het zoveel begrijpt dat u mij wilt helpen.
Eet smakelijk. Sanyu
 
dus het ding is merkloos?

weet je welke poort dit ding gebruikt, zo ja heb je die poort ook opengezet in je router?
wat is de naam van de software die je gebruikt voor deze camera.
 
Hallo Puppy,

De poort heb ik open gezet hoor! De software die erbij zit is General CMS General Devicemanager en IEActive Plugin
Hopelijk zegt het u iets.
Dank u wel voor het reageren.
 
Als je, zoals je zegt, de kabel eruit haalt en draadloos verder wilt met de camera zul je een beveiligings-wachtwoord moeten opgeven voordat de camera verbinding kan maken met jouw netwerk.
Een WiFi-netwerk van je router is nl. beveiligd ( WEP, WPA2, WPA2-PSK / AES )...
Zonder wachtwoord krijgt de camera geen toegang tot jouw netwerk en heb je dus ook geen beeld..
 
Dat is natuurlijk waar! Maar in het programma CMS ( merkloos ) moet ik op een gegeven ogenblik de ip scanner laten zoeken naar mijn netwerk maar dat is het nu juist. Hij vindt mijn draadloos netwerk niet.
Dus ik kan niet op mijn eigen draadloos netwerk inloggen en wachtwoord opgeven. Groot probleem denk ik.
Nog suggesties Scraphead? Ik weet het echt niet meer en wordt er niet vrolijker van. Wel fijn dat er toch nog mensen reageren.
Dank u hiervoor.
 
Als ik het dus goed begrijp vindt het meegeleverde programma van de ip-cam ( waarmee je het beeld bekijkt en de ip-cam instelt ) jouw WiFi-netwerk niet ?

Dat is logisch als jouw pc bedraad is aangesloten en de pc niet over een WiFi-kaart beschikt.
Je kunt via een bekabelde verbinding geen draadloos netwerk zien, wel draadloze apparaten in hetzelfde netwerk maar daarvoor moeten deze wel aangemeld zijn op je netwerk.

Het kan ook nog zo zijn dat je router zo is ingesteld dat het SSID van je WiFi/netwerk niet uitgezonden wordt, in dat geval is je WiFi/netwerk dus voor de scanner niet zichtbaar.
Om dat te wijzigen en of andere instellingen van je WiFi-netwerk aan te passen moet je ( bij voorkeur ) via een bekabelde verbinding inloggen op je router en daar bij de draadloze verbinding de gewenste instellingen veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank. Ik ga mijn best weer doen. Als het gelukt is laat ik het zeker weten.
Fijne dag en hartelijke groeten,

Sanyu
 
Helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Het lukt gewoon niet. Jammer maar ik heb echt alles geprobeerd.
Ik dank iedereen die mij wilde helpen.
 
Zo snel geven we niet op hoor..
Kun je eens inloggen op je router en een screenshot maken van de WiFi-instellingen en die hier plaatsen..?
 
Heel aardig van u

ScreenShot013.jpgScreenShot014.jpgScreenShot015.jpgScreenShot016.jpgScreenShot017.jpgBeste Scrapheap,

Dat is bijzonder aardig van u.
Ik zal hier enkele prinsscreens plaatsen zodat u misschien een idee heeft.ScreenShot002.jpg
Ik kan dus bedraad kijken maar niet draadloos. Vanaf plaatje 2 daar waar ik het cameraatje draadloos moet maken moet er gezocht worden naar mijn wifi netwerk en dat gaat niet. Er wordt niets gevonden.ScreenShot019.jpg
Ik hoop dat u kunt zien wat er door mij over het hoofd gezien wordt.

Ik benieuwd naar uw antwoord.
Hartelijk dank voor uw reactie en aandacht hiervoor.
Sanyu
 
Sanyu, ik kan op 1 na, de screens niet lezen, zelfs niet met een leesbril of vergrootglas..
Kun je iets grotere en duidelijkere screens plaatsen...?
Wat ik dus graag zou zien is iets als dit:
wifi-ssid.png of zoiets: WiFi-wpa2.jpg

als het maar goed leesbaar is, oké..?
Ik probeer vanavond nog te antwoorden maar het kan laat worden, ik heb een verjaardag waar ik heen moet.
Als het vanavond niet meer lukt, dan morgenvroeg.:thumb:
 
Ik wens u een prettig verjaardag ik kan ook morgen pas bij de computer. Ik zal voor de plaatjes zorgen.
Groetjes,
Sanyu
 
Meer kan ik u niet geven vanuit de router

Goede morgen Scrapheap,

Hier ben ik dan. Ik geef u de instellingen die ik heb voor u in de hoop dat u er iets mee kan.
De twee bovenste netwerken ( ScreenShot007.jpgScreenShot002.jpgScreenShot003.jpgScreenShot005.jpgScreenShot004.jpg
ScreenShot008.jpgScreenShot009.jpg

U kunt zien dat ik het ip adres van de camera verandert heb. Het ip adres van de camera was 192.168.1.10 Die moest ik veranderen in een ander ip adres en daar heb ik 192.168.2.113 van gemaakt. U kunt ook zien dat ik dan beeld heb, maar daarna moet ik hem draadloos krijgen. U ziet ook dat als ik op search klik er geen draadloos netwerk tevoorschijn komt, ook niet nadat ik onder in het scherm het ip adres een ander adres ingegeven heb.

Ik heb twee draadloze netwerken en wel SanShi en WLan 4B230 Ook heb ik al een ip cameraatje in een nestkastje hangen via dns.

Nou,ik hoop dat u een beetje begrijpt wat ik gedaan heb en wat ik niet gedaan heb. Ik heb de moed echt opgegeven. Heel knap als u er nog uitkomt. Veel succes en ik wacht gespannen uw bericht af.

Fijne dag en groetjes,

Sanyu
 

Bijlagen

  • ScreenShot006.jpg
    ScreenShot006.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 71
Wat ik uit de screens opmaak is dat de betreffende camera geen verbinding maakt / heeft met je draadloze netwerk, daarom kun je hem niet zien.
Op 1 of andere manier moet je het nieuwe IP ( 192.168.2.113 ) in de camera opslaan ( uiteraard met subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.2.1 zoals op screen 7 is weergegeven ).
Daarna moet de camera zich aanmelden op 1 van je 2 WiFi-netwerken..
Zitten deze beide WiFi-netwerken allebei in de 2,4 Ghz band..? Want dat kan ik er niet uit op maken... het Wlan netwerk is trouwens volgens de screens sterker als het netwerk Sanyu..?
Kijk eens of je in de router-instellingen het IP van de camera kunt reserveren ( vast IP ) en dit IP daarna in de DMZ kunt zetten..het kan zijn dat er 1 of meerdere poorten niet open staan.
Als je de camera in de DMZ zet zou dat in elk geval geen probleem mogen zijn...

Een andere optie is om de oude router ( als je die nog hebt tenminste ) als WiFi accesspoint aan te sluiten op een LAN-poort van de huidige, dan zou de camera naar mijn idee met de oude instellingen moeten werken..
 
Dank u voor het bericht. Ik ga het zo proberen en laat het u meteen weten. Alleen is het gekke dat als ik in plaatje 7 op search klik vind hij geen van beiden netwerken niet en dat begrijp ik niet want volgens de handleiding moet ik hem zo kunnen vinden.
Het netwerk SanShi is een repeater ( Ruckus metroflex 2211 ). Het configureren doe ik dus boven daar waar de router staat en dus dus de Wlan4B230
 
Hier ben ik nog een keer. Dit is de handleiding. Misschien verduidelijkt dit het probleem?

How to set up WiFi
Step 1: Connect your IP Camera into network.
Step 2: Install “Upgrade Tool” and “CMS” Software in your computer. The software can be found
in the CD.
Step 3: Run “Upgrade” software.
Step 4: Click “IP Search” to find the device you have connected. (If you did not change the IP
Address before, then its default address is 192.168.1.10)
Step 6: Select the IP address for the device you connected and click “Modify” to change the IP
Address. “IP Address” should be unique in the whole local network. “Subnet Mask” and
“Gateway” should be “SameToPc”.
Step 7: Run “CMS” Software.
Step 8: The “Username” & “Password” can be default. “Username” is “super”, and no need
password.
Step 9: Click “System” ----“Device Manager” to add surveillance Area and IP Camera.
Step10: Click “Add Area” to add surveillance zone. And Click “OK”.
Step11: Select the Zone Name you added and Click “ADD DEVICE” to add a IP Camera.
Step12: Click IP Search to find the device you connected. Select the IP address and “Add Device”
and then click “OK”.
Step11: Click “OK”.
Step 12: Double “Click” the Device and drug the “CAM01” to “Channel 1”.
Step 13: Choose Channel 1, and right Click the mouse and select “Device Config”.
Step 13: Right Click the mouse and select “Device Config”.
Step 14: Click “Setting” “System” “Network” “NetService”
Step 15: Click WiFi to open WiFi Config.
Step 16: Click “Search” to find the near WiFi. Selected your WiFi and input “Password”.
Step 16: Select the “Enable”. Set a unique IP Address for WiFi. Please note, this address should
not be same as the wired address. Then click “OK”. WiFi Setting has finished.
Step 17: Click the “System” ---“Device Manager” again to find the WiFi address you have just set
up.
Step 18: Click “IP Search” to find the IP Address you have just set up. Select the IP Address and
Click “ADD Device” to add the WiFi Address into the list.
Step 19: Double “Click” the Device and drug the “CAM01” to “Channel 2”. So you can find two
IP Address for the same device. You can disconnect the RJ45 Cable and use WIFI only.
WiFi Setting has finished. Thank you!
 
Niet gelukt

Helemaal gek word ik er van Scrapheap. Het lukt gewoon niet om het draadloos te krijgen. Ik weer opgewonden van......aan de koffie.
Misschien nog een oplossing? Ik heb geen oude router helaas.
Thanks tot zover.
Groet Sanyu
 
Wil je mij even een mail sturen op volgend adres: passatapestaartje19at250.nl ? (apestaartje vervangen door @ )
Als je niet te gek ver uit de buurt woont wil ik , indien nodig, wel met m'n reserve-router 1 en ander uitproberen...

Ik zie in elk geval dat de camera default in een andere range ( 192.168.1.xxx i.p.v. de 192.169.2.xx van de nieuwe router ), dat zou een oorzaak kunnen zijn als de camera het nieuwe ingevoerde IP niet vast houdt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan