Cisco EPC3925 WOL werkt niet van buitenaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Berichten
9
Beste,

Ik heb een HP server die ik van buitenaf aan wil kunnen zetten. Ik heb het al werkend binnen het netwerk, dus vanaf een PC / laptop of zelfs vanaf een app op iphone, die op wifi zit.

Wanneer ik bv de iphone van wifi af haal en op mobiele netwerk zit, dan werkt het niet. Er is al veel over geschreven maar ik zie nergens een kant-en-klaar stappenplan.

Wat heb ik tot nog toe gedaan:
1) op de server in de ethernet controller in power management de drie vinkjes gezet;
2) op de sever in de ethernet controller in advanced de optie 'wake on magic packet' op enable gezet;
3) in de router port forwarding voor poorten 7 en 9 aangezet en laten verwijzen naar het IP adres van de server.
4) op de server (om te testen) firewall volledig uitgezet;

Ik heb nog een optie om in de router de firewall settings aan te passen:
1) uitzetten IPV6 firewall protection -> staat nu nog op On
2) uitzetten SPI firewell protection -> staat nu nog op Low.
3) Block WAN requests -> staat nu nog op 'Block anonymous internet requests'.

Ik heb her en der gelezen dat je router er geschikt voor moet zijn en dat Ziggo het starten van een server van buitenaf mogelijk uit heeft gezet? Daarnaast heb ik ook gelezen dat ik bij buitenaf starten niet het interne IP adres van de server maar het externe adres?

Is er iemand die dit werkend heeft gekregen? Zijn er alternatieve oplossingen denkbaar?

Alvast hartelijk dank.

Grt,
Martijn
 
WOL (zeker over internet) is nogal een lastig verhaal. Werkt het dan is het leuk, maar het troubleshooten is erg lastig. Je instellingen op de server zijn niet zo van belang. Die voor WOL staan namelijk goed (intern werkt) en de firewall van de server speelt pas een rol als het ding aan staat (dus niet van toepassing hier).

Je zou eens met wireshark aan de binnenkant kunnen kijken of de UDP pakketjes wil binnen komen?
 
Volgens mij maken sommige cisco modems geen static ARP aan, ook niet wanneer je via DHCP een vast IP adres reserveert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan