Fout in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinmack

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
162
Beste,

Er is iets goed fout gegaan met de laptop van mijn vader. Nu probeer ik die te redden of te herstellen maar beide weigert windows 10.

Bij de het scherm "automatisch herstellen" doe ik "geavanceerde opties" Daarna " doorgaan naar windows 10" . Dat accepteert hij niet en hij brengt je terug naar dit scherm. Daarna "problemen oplossen" en "geavanceerde opties" daarna deze geprobeerd :
-Teruggaan naar vorige versie
-Opstartherstel
-Systeemherstel

Niets helpt !

Daarna terug gegaan en op de knop "deze PC opnieuw instellen" . Ik heb al deze functies geprobeerd :
-Mijn bestanden behouden
-Alles verwijderen, alleen het station waarop windows is geinstalleerd
-Alles verwijderen

Zelfs dit laat hij niet uitvoeren hij zegt ER IS EEN PROBLEEM MET HET OPNIEUW INSTELLEN VAN DE PC

De update van windows 10 kwam via een update binnen.

Hoe kan ik dit ooit redden ik kom windows niet binnen ...... En herstellen doet hij ook niet!

Groeten,
Martin
 
Hoi,
Bekijk deze thread even.
Als niets meer lukt kun je terug naar fabrieksinstellingen volgens MS, met zo'n advies ben je mooi klaar mee!
Als je daartoe mocht besluiten maak dan wel een back-up van je belangrijke data (mails, foto's video's, docs enz.) naar de data partitie of externe schijf want alles wordt overschreven.
Ze zullen binnenkort wel weer een flinke boete krijgen van de huidige verantwoordelijke EU commissaris wegens concurrentievervalsing of koppelverkoop o.i.d.
Microsoft kreeg een recordboete van 497 miljoen euro, vanwege de (verboden) koppelverkoop van Windows Media Player met Windows.
Zoiets, je wordt ongevraagd opgezadeld met Windows 10! Maar ja, ze hebben blijkbaar geld voor het oprapen in Redmond.
 
Laatst bewerkt:
Die link gaat over updates anders instellen. Ik kom geen eens in windows en herstellen doet hij ook niet !

Dus hoe kan ik windows dan wel herstellen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp uit je reactie dat je de installatie van Win 10 geforceerd hebt afgebroken, dat was een minder goed idee.
Probeer het volgende: Download via een andere pc hirensbootcd en brand de uitgepakte ISO met de meegeleverde ImgBurn, start de pc om vervolgens d.m.v. een speciale toets om de bootvolgorde te veranderen naar het cd/dvd station, kies daarna voor Mini XP en breng je belangrijke bestanden in veiligheid. Daarna kun je je laptop terugzetten naar fabrieksinstellingen d.m.v. een speciale functietoets of een combinatie daarvan.
Kijk in je handleiding of als je die niet hebt geef hier je specs (merk, type e/o serienr. door) van de laptop.
 
Het heeft niets met de Windows installatie te maken. Want die stond er al op.

20151125_023105.jpg

Eerst kwam ik nog in het voor scherm met de blauwe knoppen. Daar is de laptop ook klaar mee en nu krijg ik dit scherm ! Wanneer ik die combinatie gebruik kom ik terug in het zelfde scherm !

Dit is dus windows 10 !
 
Laatst bewerkt:
Het heeft niets met de Windows installatie te maken. Want die stond er al op.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, dus Win 10 stond er al op bij de koop of heb je die via een update binnen gekregen? Dat is me even niet duidelijk.
Dus even concreet, is die laptop gekocht met Win 10 of met een andere versie?
 
Hij was gekocht met windows 7 en via de update 1 tot 2 maanden terug windows 10 er op. Maar hoe kom ik verder met dit scherm ?
 
Je bent blijkbaar niet de enige met dit probleem klik (Eng).
Nog een link.
Kom je wel nog in de Bios (meetal F2 tijdens de boot, maar kan ook een andere toets zijn)? Koppel alle apparaten af die geen besturingssysteem bevatten, usb sticks, externe schijven enz.
Als je wel in het Bios komt controleer dan de bootorder of zet de instellingen naar factory defaults (meestal F10).
Zoals ik al eerder aangaf in #4, red je belangrijke data middels HirensBootCD ( die werkt buiten je besturingssysteem om) en zet de laptop terug naar fabrieksinstelling (middels een speciale toetsencombinatie die voor de specifieke laptop van toepassing is).
Omdat je nog steeds niet aangeeft om welke laptop het gaat kan ik je momenteel helaas niet verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan