Roundcube op een VPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb Roundcube op mijn VPS geïnstalleerd. Echter, ik krijg het niet goed geconfigureerd.
Het gaat me om de instellingen die door de installer worden vastgelegd in config.inc.php:
Ik heb daarin nu o.a. staan:
$config['smtp_server'] = 'aaa.bbb.ccc';
(aaa.bbb.ccc is de naam van SMTP-server, zoals die ook staat ingesteld in mijn mail client bij uitgaande mailserver.

Maar nu kan ik niet inloggen.
Vul ik hier de verkeerde naam in? Wat moet ik hier dan wel invullen?
 
Is er geen debug die je aan kan zetten? Welke foutmelding krijg je precies?
 
Ik krijg (op de inlogpagina van Roundcube webmail) de foutmelding: Verbinding met IMAP-server mislukt.
De hostingprovider waar de VPS draait, heeft inmiddels geantwoord en zegt: "Het is niet mogelijk om onze centrale mailservers te gebruiken met een cloudbox VPS.
Onze centrale mailservers kunnen enkel gebruikt worden op een webhosting of reseller hosting."
 
Is er iemand die mij hier verder helpen?
Bij een hernieuwde installatie (nu a.d.h.v. https://help.ubuntu.com/community/Roundcube) heb ik nog geen naam ingevuld voor de mailserver waarop mijn inlognaam en wachtwoord moeten worden geauthenticeerd. Na het afronden van de installatie, start ik Roundcube op.
Ik dacht dat ik nu een gebruiker moest aanmaken op mijn VPS en daaraan een wachtwoord koppelen, om vervolgens met deze gegevens in te loggen en op het inlogscherm bij server "localhost" invullen. Dat resulteert in een melding "Kan geen verbinding maken met de server".
Wie geeft mij de juiste tip?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan