Lollipop als startscherm...

Status
Niet open voor verdere reacties.

icelandic

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2014
Berichten
122
Ik heb een prachtige lollipop 5.1 jpg tekening gevonden op internet.
Gekopieerd naar mijn computerscherm als jpg.
Nu wil ik graag deze jpg naar mijn android 5.1 lollipop smartphone sturen en als opstartscherm installeren.


Hoe moet ik dit doen?
Iemand?

Vriendelijk dank!

Eric
 

Bijlagen

  • Android_5.0_Lollipop.jpg
    Android_5.0_Lollipop.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Heb je geen Dropbox of Google Drive of mail op je telefoon ? Kwestie van delen met één van deze dan foto selecteren en de rest wijst zich vanzelf. Instellen als achtergrond waarschijnlijk.
 
Hartelijk dank voor deze oplossing!

Nu eerst even proberen op de smartphone dropbox en/of OneDrive te installeren... (Ik heb voor het eerst een smartphone...)

Ik laat weten of het gelukt is!

Vriendelijke groet,
Eric
 
Sorry, ik moet wat roepen:

Ik heb zowel op mijn computer als op de smartphone Dropbox geïnstalleerd.
Ze zien elkaar.
Op de computer sleep ik lollipop.jpg in de Dropbox, het verschijn in de Dropbox van de smartphone.

Ja en dan?

Ik houd een vinger op de afbeelding, ik tik er op maar ik nergens een mededeling, behalve verwijderen enz., dat ik het b.v. als achtergrond wil hebben. Ik kan het wel verplaatsen, ja, maar waar naar toe?

Vr. gr.,
Eric
 
Laatst bewerkt:
Heb je de app "galerij" op je telefoon staan? Zoja open die, als het goed is zie je dan de foto staan.
Open die foto, als het goed is zie je dan verschillende opties staan zoals verwijderen, delen enz. Het kan zijn dat je even op de foto moet klikken voordat je die opties ziet verschijnen.
Op mijn toestel zie ik in de rechterbovenhoek 3 puntjes boven elkaar staan, als ik daarop klik zie ik een hoop opties staan waaronder "instellen als".

Het kan zijn dat het net wat anders gaat via je telefoon, ik heb de LG G4 hier van waaruit ik deze handleiding beschrijf.
 
Klopt...
Ik kan de Lollipop instellen als "achtergrond".
Dan krijg ik een scherm waarin ik de afbeelding kan/moet bewerken.
W.o. een "masker" dat ik kan bewegen over de afbeelding. Het maskertje is erg klein. Het is veel te klein om de gehele tekening te bevatten.
Er zitten vier handvatten aan die ik NIET kan draaien en waarmee ik de het masker niet mee kan vergroten.
Ik kan er eigenlijk niets mee, alleen verplaatsen over de foto.
Dat wil ik niet, ik wil de gehele foto!

Oplossing?

Vr. gr.,
Eric
 
Opgelost!

Bedankt voor beiden die voor me hebben nagedacht!

Ik weet nu hoe het moet!

Vriendelijke groet,
Eric
 
Hoi hoi icelandic

Heb net gelezen dat je de zo moet doen:

wallpaper veranderen doe je bij de meeste toestellen door lang op het homescherm drukken, waarna de optie ‘Achtergrond kiezen van‘ verschijnt.

Vanuit jouw galerie kan je gewoon dus betreffende foto als achtergrond instellen ...

Oepsss ...sorry had TE-laat gezien dat opgelost is ....:eek:
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je het gedaan....

Op deze vraag het volgende:

1) Je moet het aantal pixels van het scherm van je smartphone weten (b.v. 710x399);
2) kies een verticaal georiënteerde foto/tekening (jpg);
3) pas de maten van je gekozen afbeelding aan in een fotobewerkingsprogramma, b.v. 710x399, verticaal georiënteerd (b.v. in Photoshop);
4) stuur je afbeelding naar je smartphone;
5) kies in je smartphone de afbeelding opslaan;
6) zoek in de map afbeeldingen jouw afbeelding;
7) druk er op, er verschijnt ergens op je scherm drie puntjes of een menu, kies achtergrond;
8) that's it!

Vriendelijke groet,
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan